Rozbudowa systemu Roweru Miejskiego: problemy z oprogramowaniem minęły
W bieżącym roku rozrostowi uległ Poznański Rower Miejski. Jego użytkownicy zyskali kilka nowych stacji, co podniosło popularność tego rozwiązania. W pierwszych tygodniach po rozbudowie sieci występowały usterki, jednak obecnie sytuacja wróciła do normy. W sierpniu planowana jest akcja promocyjna.
- Kilka tygodni włączaliśmy do systemu nowe stacje. Mieliśmy aktualizację oprogramowania, dotyczącą starszych i nowszych stacji, przez co niektóre z nich nieprawidłowo zareagowały i powstawały problemy. Zostały one jednak już rozwiązane i obecnie nie występują - powiedział nam Michał Dąbrowski z firmy Nextbike Polska. Usterki dotyczyły nowych stacji, m.in. tych na Rynku Wildeckim i Kampusie Morasko. Call center firmy nie zanotowało jednak znacznego wzrostu zgłoszeń awarii.
Poznaniacy dość dobrze obchodzą się z PRM, choć idealnie nie jest. - Na stacji Ogrody ktoś przeciął jakiś czas temu w nocy opony we wszystkich rowerach. Na Półwiejskiej, ze względu na część rozrywkową Poznania, ludzie często próbują np. wyrwać rowery, przez co są one w dużym nieładzie - dodał. Poza tymi incydentami, na poszczególnych stacjach nie zanotowano jak dotąd większych zniszczeń.
Rozbudowa sieci spowodowała skok liczby użytkowników. Obecnie mieszkańcy mają do dyspozycji 16 stacji i 160 rowerów. Wiele osób nie jest jednak świadomych, że PRM pojawił się na ich drodze do pracy czy szkoły. Z tego powodu Nextbike Polska, wspólnie z ZTM, planuje akcję informacyjną. Prawdopodobnie rozpocznie się ona w sierpniu.