Poznań aktywny w internecie. Twitter miasta ma już rok
Poznań stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich nowoczesnych mieszkańców. Właśnie dlatego możemy zauważyć coraz większą aktywność miasta na portalach społecznościowych.
Czy wiesz, że nasze miasto posiada własne profile na portalach Facebook, Twitter, Pinterest oraz nawet konto na YouTube? Co więcej, jest najprężniej rozwijającym się miejskim kanałem w całej Polsce. Twitter @CityofPOZnan to platforma pytań i odpowiedzi oraz tablica informacyjna dla poznaniaków. - Założyliśmy Twittera ponieważ chcieliśmy mieć jak najlepszy kontakt z mieszkańcami. Na Twitterze zamieszczamy krótkie informacje lub ciekawostki dotyczące miasta - mówi Paweł Marciniak, rzecznik Urzędu Miasta Poznania. Poznaniacy z chęcią "ćwierkają" z miastem. Obserwujących jest już prawie 2,5 tysiąca.
Twitter to niejedyna droga porozumienia z mieszkańcami. Profil Poznania na Facebooku cieszy się ogromną popularnością - ma już prawie 116 tysięcy fanów. Znajdziemy tam różne akcje tematyczne, np. na temat gwary poznańskiej, dzięki której możemy przypomnieć sobie najciekawsze zwroty gwarowe. - Na uwagę zasługuje także poznańska aplikacja konkursowa, która pozwala wygrać różne miejskie gadżety jak kubki czy bilety na wydarzenia - dodaje Marciniak.
Trochę mniej popularnymi, ale równie ciekawymi, są profile Poznania na portalach Foursquare, który opisuje ciekawe miejsca w Poznaniu oraz Pinterest, gdzie znajdziemy mnóstwo zdjęć z całego miasta.
Dzięki nowoczesnemu podejściu do komunikacji z mieszkańcami władze Poznania mają możliwość zdobycia lepszego kontaktu z poznaniakami. Na portalach zawsze można spytać o ciekawe wydarzenia dziejące się w najbliższym czasie lub uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytania. Administrator stron zapewnił, że w miarę możliwości stara się odpowiadać szybko i konkretnie na aktywność internautów.
Wszystkie kanały na podanych portalach społecznościowych są oficjalne i nadzorowane przez Urząd Miasta Poznania.