PEKA: ZTM odpowiada na najczęściej zadawane pytania
Po ponad tygodniu od wprowadzenia systemu PEKA w Poznaniu Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada na pytania, które pasażerowie najczęściej zadają członkom Drużyny PEKA.
O co najczęściej pytają pasażerowie "odwiedzający" członków Drużyny PEKA w Punktach Obsługi Klienta ZTM? Przede wszystkim o sprawy, o których wielokrotnie pisaliśmy. Mimo to raz jeszcze przypominamy najważniejsze informacje o systemie - tym razem korzystając z listy najczęściej zadawanych pytań przygotowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego.
1. Sprawdzanie salda tPortmonetki.
Przez chwilę było to możliwe przez internet. Obecnie jednak taka opcja została wyłączona. - Sprawdzenie salda konta tPortmonetki można wykonać w każdym czytniku w pojeździe, w każdym Punkcie Sprzedaży Biletów oraz w każdym Punkcie Obsługi Klientów na czytnikach ogólnodostępnych, zainstalowanych w tych punktach. Żeby z nich skorzystać nie trzeba stać w kolejce - zaznacza ZTM. Możliwość sprawdzenia stanu konta przez internet pojawi się w późniejszym terminie.
2. Co ze starymi, papierowymi biletami?
Stare bilety ZTM, obowiązujące do końca czerwca, można wymieniać na nowe (wiąże się to z dopłatą do cen w nowej taryfie) we wszystkich Punktach Obsługi Klienta ZTM.
3. tPortmonetka nie działa. Co robić?
W takiej sytuacji konieczne jest zgłoszenie reklamacji w Zarządzie Transportu Miejskiego. Można to robić osobiście, w POK ZTM lub przez internet (więcej na ten temat TUTAJ). ZTM MA 30 DNI NA ROZPATRZENIE REKLAMACJI.
4. Czy posiadając bilet okresowy można równocześnie korzystać z tPortmonetki?
Odpowiedź brzmi TAK. - Może się tak zdarzyć, że kupując bilet trasowany mogę odrębnie korzystać z tPortmonetki opłacając przejazdy poza moją regularną trasą lub płacąc za osobę towarzyszącą - wyjaśnia ZTM.
5. Kiedy przyłożyć kartę do czytnika w przypadku korzystania z tPortmonetki?
Jeśli wsiadamy do pojazdu, który stoi na przystanku i czeka na odjazd o odpowiedniej godzinie, możemy przyłożyć naszą kartę do czytnika nawet kilka minut przed planowanym odjazdem. - W przypadku opłacania przejazdów jednorazowych nie jest istotny czas jaki spędzimy w pojeździe. Opłacamy przejazd za liczbę przejechanych przystanków - dodaje ZTM.
6. ePortmonetka i tPortmonetka to to samo?
Odpowiedź brzmi NIE. tPortmonetka pozwala nam opłacać przejazdy jednorazowe - można ją doładować przez internet, a także POK i PSB ZTM. ePortmonetka natomiast działa na zasadzie karty prepaid - można nią płacić w sklepach i punktach usługowych.
7. Czy aby doładować kartę PEKA trzeba się udać do Punktu Obsługi Klienta ZTM?
Niekoniecznie. Jeśli nasza karta działa, możemy ją doładować przez internet lub w jednym z Punktów Sprzedaży Biletów (jest ich ponad 100). Jeśli natomiast nasza karta nie działa (np. czytnik jej nie widzi) - konieczne jest odwiedzenie jednego z Punktów Obsługi Klienta ZTM w celu sprawdzenia w czym tkwi problem.
Najpopularniejsze komentarze