Gigantyczne korki na trasie katowickiej. Przez szykany
Poniedziałek jest pierwszy dniem roboczym obowiązywania nowej organizacji ruchu przed wjazdem na estakadę katowicką w ciągu ulicy Krzywoustego. Od godzin porannych tworzą się tutaj gigantyczne korki. Auta jadące od strony autostrady w kierunku ronda Rataje stoją w korku przed estakadą już na... wiadukcie Franowo.
Już w niedzielę pisaliśmy o zamontowanych w nocy z soboty na niedzielę betonowych zaporach przed wjazdami na estakadę katowicką. Mają one uniemożliwić wjazd na konstrukcję samochodom ciężarowym (TUTAJ).
- Jeśli wjedzie ktoś tutaj samochodem ciężarowym, to po prostu zablokuje drogę - mówi Józef Klimczewski, naczelnik poznańskiej drogówki. - Dlatego tak ważną rzeczą jest informacja medialna w tym zakresie. Może się także okazać, że na początku, przy tych zwężonych łukach będzie występować spowolnienie ruchu - zaznacza. - Jedno jest pewne, tym fragmentem drogi samochody ciężarowe już nie pojadą - kończy.
Ale w poniedziałek rano na estakadzie katowickiej pojawił się spory samochód ciężarowy należący do... wojska. Około godziny 7.00 przejeżdżał estakadą od strony autostrady A2 w kierunku centrum Poznania. - Przed ciężarówką szedł pracownik Żandarmerii Wojskowej, który przesuwał pachołki tak, by ciężarówka mogła się między nimi zmieścić - wyjaśnia czytelnik. - Korek za ciężarówką poruszał się z prędkością 5 kilometrów na godzinę, albo nie poruszał się wcale - dodaje.
Wojskowa ciężarówka z trasy zjechała, ale to ruchu w znaczący sposób nie usprawniło. - Jestem ciekaw czy osoba która zaakceptowała zapory betonowe na wiadukcie, które skutecznie chronią przed tirami, pomyślała o tym jaki to będzie miało wpływ na ruch samochodów osobowych. Zapory te spowalniają przejazd większości kierowców do zera - pisze nasz czytelnik, Bogumił.
Nasz inny czytelnik, Szymon, zwraca uwagę na inny problem. - W kierunku Kórnika "szykana" została ustawiona za blisko zjazdu - nie wszystkie pojazdy są w stanie przejechać na tyle szybko umowną zaporę aby nie powodować dodatkowych utrudnień dla przejazdu na tresie Rondo Starołęka - Rondo Śródka - wyjaśnia. - Czy jednak sprawy nie można było rozwiązać inaczej? Czy nie można było ustawić wąskiego przejazdu bez dodatkowego wywijasa - szerokość naczepy pojazdu ciężarowego to 2,45-2,55 m, pojazdu z naczepą izotermą nawet 2,60 m czy zatem potrzebny jest zawijas przy przejeździe o szerokości 2,2 m? Czy nie można było ustawić ograniczenia wysokościowego np pojazdy powyżej 2,5 m nie mają prawa przejeżdżać? A co z karetkami pogotowia ratunkowego, które nie będą miały możliwości przejazdu przez notorycznie występującą kongestię i bardzo ograniczające prędkość przejazdu "Szykany" - dla ratowania zdrowia ludzkiego ważna jest każda minuta, sekunda - dodaje.
O tym, że zaporę na nitce w kierunku Kórnika ustawiono zbyt blisko ronda Rataje pisze też inny czytelnik, Robert. - Nie wiem jakie cele przyświecały zainstalowaniu tego ograniczenia i zwężeniu do 1 pasa tak blisko ronda. Jedno jest pewne ograniczenia na estakadzie nie zakorkowały tej okolicy, to drogowcy wkroczyli do akcji i postarali się, żeby odpowiednie korki wywołać - pisze.
Poniedziałkowy poranek pokazuje, że kierowcy chcący przejechać po estakadzie katowickiej, muszą się uzbroić w cierpliwość i... dodatkowe zapasy czasu oraz paliwa. Obecnie korek w kierunku centrum Poznania ciągnie się od wjazdu na estakadę aż do wiaduktu Franowo. W przeciwnym kierunku - od strony ronda Rataje jest lepiej, ale niewiele. Aktualna sytuacja na naszej mapie korków.
Polecamy objazd dla osób jadących od strony Kórnika: zjeżdżamy z wiaduktu Franowo w kierunku Kinepolis, wjeżdżamy na ulicę Dziadoszańską i dojeżdżamy nią do ulicy Kurlandzkiej, stąd wjeżdżamy na ulicę Inflancką, z której następnie skręcamy w Piłsudskiego. Dojeżdżamy do ulicy Zamenhofa i następnie do ronda Rataje. W przeciwnym kierunku można przejechać tą samą trasą zaczynając na rondzie Rataje i kończąc na wiadukcie Franowo.
Najpopularniejsze komentarze