Kartę PEKA doładujesz już przez internet!
Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił pilotażowo opcję sprzedaży biletów na kartę PEKA przez internet. Równocześnie ZTM przypomina, że aby bilet kupiony w sieci był ważny, trzeba go aktywować w jednym z czytników.
Każdy posiadacz Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej może już kupić bilet na swoją kartę nie wychodząc z domu. Pilotażowo uruchomiono sprzedaż biletów przez internet. - Jest to największe udogodnienie systemu PEKA polegające na możliwości kupna biletu przez Internet. Mając kartę PEKA i jakikolwiek dostęp do Internetu, każdy pasażer posiada swój własny punkt sprzedaży biletów - wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego.
Jak doładować PEKĘ przez internet? Przede wszystkim trzeba ją posiadać. Jeśli mamy kartę PEKA, musimy wejść na swoje konto w systemie (TUTAJ), zalogować się i kliknąć "kup lub przedłuż bilet". Następnie opcje są dwie: "przedłuż ważność biletów" i "zamów nowe bilety". Po wybraniu odpowiedniej opcji, akceptujemy regulamin i dokonujemy płatności.
- Bardzo istotny jest fakt aktywacji biletu zakupionego poprzez internet w jednym z czytników znajdujących się w Punktach Obsługi Klienta ZTM Poznań. W tym celu należy nacisnąć przycisk "Transfer e-biletu", a następnie włożyć kartę PEKA do kieszonki czytnika - dodaje ZTM. - Kartę można wyjąć z kieszonki po pojawieniu się na wyświetlaczu czytnika komunikatu, iż doładowano bilet. Jest to bardzo istotne, ponieważ bez dokonania aktywacji bilet jest nieważny. Docelowo, aktywację będzie można wykonać w jednym z 4 000 czytników zamontowanych w autobusach i tramwajach.
Obecnie w systemie płatności internetowych dostępne są tylko bilety sieciowe z aktualnej taryfy. Te z nowej taryfy (obowiązującej od 1 lipca) pojawią się w systemie w drugiej połowie czerwca. W tym samym terminie bilet kupiony przez internet będziemy już mogli aktywować w pojazdach komunikacji miejskiej.
Najpopularniejsze komentarze