Reklama

Trwa modernizacja linii kolejowej Poznań - Czempiń

fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na odcinku linii kolejowej Poznań - Czempiń zmodernizowano blisko 30 km torów, pojawiła się nowa sieć trakcyjna oraz przebudowano trzy przystanki. Wkrótce pociągi pasażerskie na tej trasie będą mogły się rozpędzić do 160 km/h.

Od 27 kwietnia pociągi pasażerskie między Czempiniem a Mosiną kursują już po obu, w całości zmodernizowanych torach. W ramach inwestycji realizowanej na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wybudowano na tym odcinku łącznie 20 km nowych torów oraz wymieniono 21 km sieci trakcyjnej. Dzięki temu od nowego rozkładu, który wejdzie w życie 14 grudnia tego roku pociągi pasażerskie będą mogą rozpędzić się na tej trasie do 160 km/h.

Zakończyła się również modernizacja przystanków osobowych w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej oraz Poznaniu Dębcu. Zainstalowano na nich nowoczesny system nagłośnienia, nowe oświetlenie oraz tablice informacyjne. Perony zostały podwyższone, co znacznie ułatwia wchodzenie i wychodzenie z pociągów. Ponadto, dzięki pochylniom są one w pełni przystosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Bez przeszkód będzie można dostać się na peron z dużym bagażem czy z dzieckiem w wózku.
Natomiast pod koniec maja zakończone zostaną także prace w torze nr 2 na odcinku Luboń - Poznań. Ruch po nim zostanie wznowiony po wykonaniu robót związanych z wzmocnieniem konstrukcji wiaduktu kolejowego nad łącznicą towarową Starołęka - Górczyn. Termin ukończenia prac to koniec sierpnia tego roku.

Ponadto w ramach inwestycji prowadzonych w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap III, odcinek Czempiń - Poznań" zmodernizowany zostanie również przystanek w Puszczykowie oraz stacje w Mosinie, Puszczykówku, Czempiniu oraz Luboniu. Rozpoczęły się już prace modernizacyjne na stacjach Czempiń i Luboń. Ponadto, projekt zakłada budowę lub modernizację 7 mostów, 8 bezkolizyjnych przejść dla pieszych pod torami, a także 14 przepustów. Przebudowanych zostanie także 17 przejazdów, a w miejscu 12 zlikwidowanych powstaną 3 wiadukty kolejowe oraz 1 wiadukt drogowy.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec przyszłego roku. Koszt projektu "Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap III, odcinek Czempiń - Poznań" to 940,16 milionów złotych, z czego 667,16 milionów złotych pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Jest ostrzeżenie IMGW pierwszego stopnia! Również dla Poznania
25℃
13℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
11 km
Stan powietrza
PM2.5
15.86 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro