Milczańska: UWI rezygnuje z jednego bloku, ale i tak będą dwa
7 maja pisaliśmy o planach dewelopera UWI związanych z budową dwóch bloków na terenie przy ulicach Inflanckiej i Milczańskiej. Pojawiły się wątpliwości co do budowy drogi dojazdowej do nowego osiedla - zaplanowano ją na terenie zielonym. Jak udało nam się dowiedzieć, inwestor chce się ograniczyć do budowy tylko do jednego bloku. Powód? Inny deweloper w sąsiedztwie stawia swój blok.
Tydzień temu pisaliśmy o planach UWI Inwestycje związanych z budową dwóch bloków w sąsiedztwie osiedla Zielony Taras na działce w rejonie ulic Milczańskiej i Inflanckiej na Ratajach. W każdym z nich miało się znaleźć około 80 mieszkań. Zaplanowano również parkingi podziemne pod mieszkaniami. Inwestycja Malta Nowa II, bo tak się nazywa, była już reklamowana w mieście. Ruszyła nawet sprzedaż mieszkań. Ceny wahały się w okolicy 6000 - 6500 złotych za metr kwadratowy.
Jak pisaliśmy tydzień temu - pojawiły się wątpliwości związane z zapewnieniem dojazdu do bloków. Inwestor zapewniał, że plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje w tym miejscu zieleń oraz drogę wewnętrzną, ale radny Adam Pawlik wyjaśniał nam, że ta droga miała służyć jedynie do obsługi stacji transformatorowej znajdującej się przy tramwajowej Trasie Kórnickiej (więcej TUTAJ).
Okazuje się, że deweloper UWI zmienił swoje plany. - W związku z przygotowywaną inwestycją na sąsiedniej działce przez "Zielony Taras", postanowiliśmy na razie ograniczyć nasze plany do jednego budynku. Jego obsługa komunikacyjna będzie realizowana wyłącznie na naszym terenie i zgodnie z zapisami planu miejscowego - tłumaczy Jacek Cenkiel, prezes UWI Inwestycje.
Zielony Taras, deweloper, rzeczywiście chce wybudować nowy blok w sąsiedztwie istniejącego osiedla "Zielony Taras" (to zostało wybudowane przez Budimex). - Szykujemy się do tej inwestycji, ale rozpoczęcie budowy zależy od liczby podpisanych umów na sprzedaż mieszkań - mówi Marian Trochowski z Zielonego Tarasu.
Na działce tuż przy ulicy Milczańskiej powstanie 6-kondygnacyjny blok (60 mieszkań) z garażem podziemnym na 88 miejsc. Wjazd do garażu będzie się odbywać od strony ulicy Milczańskiej przez wewnętrzną drogę. Za projekt odpowiada Studio Lisiak.
Czy nowy budynek nie będzie kolidować z planowaną obecnie ulicą Nową Milczańską? - Musieliśmy wydzielić na naszej działce trójkąt, na którym ewentualnie będzie mogła zostać wybudowana droga publiczna. Nasza koncepcja jest już do tego dostosowana - zapewnia Trochowski.