"Poznań za pół ceny" - tysiące turystów skorzystało z akcji
W ubiegły weekend odbywała się akcja "Poznań za pół ceny". Tysiące osób skorzystało ze zniżek. W hotelach nawet brakowało wolnych miejsc.
Akcja "Poznań za pół ceny" organizowana jest od 2008 roku przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną. Podstawową ideą akcji jest popularyzowanie w Polsce i za granicą możliwości spędzenia weekendu w Poznaniu. W programie można znaleźć miedzy innymi wycieczki za pół ceny do ZOO, Palmiarni, wyprawy na baseny, do parków linowych, na bowling czy bilard. Można również skorzystać z różnych warsztatów. W akcję włączają się również luksusowe hotele, hostele czy modne restauracje.
W tym roku Poznań gościł tysiące turystów. Takiego najazdu turystów chyba nie mieliśmy od czasów UEFA EURO w 2012 r. turystów można było spotkać na każdy kroku i to z całego świata - mówi Jan Mazurczak z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która po raz siódmy zorganizowała akcję Poznań za pół ceny.
W weekend punkt informacji turystycznej na Starym Rynku odwiedziło ponad 3000 osób. To jeden z najlepszych wyników w skali roku - potwierdza zainteresowanie Poznaniem Anna Smolarkiewicz, kierowniczka Centrum Informacji Miejskiej w Poznaniu.
Tradycyjnie w czasie akcji pracownicy Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego przeprowadzili badania skutecznością akcji wśród partnerów i turystów, wyniki poznamy w czerwcu. Na razie według zapewnień ankieterów w porównaniu z poprzednimi latami zanotowali dużo większy odsetek turystów, także zagranicznych, w tym kilka grup nawet z Kanady.
Tegoroczny sukces oraz liczba miast, które kopiują naszą poznańską inicjatywę zachęca nas do rozbudowania formuły w kolejnych latach - opowiada Jan Mazurczak z PLOT. Jeszcze w maju zaczniemy promować kolejne wydarzenia bazujące na akcji Poznań za pół ceny, które będziemy organizować jeszcze w tym roku i które będą wspierać budowę atrakcyjnego dla turystów wizerunku weekendowego Poznania - dodaje.