Wielkopolanie na hotelu Lech
Portret stworzony przez mieszkańców Wielkopolski pojawił się na ścianie poznańskiego hotelu Lech.
Od 1 maja każdy, kto wziął udział w konkursie zorganizowanym przez Lecha PILSA, ma szansę odnaleźć swoje zdjęcie na mozaice fotografii w centrum Poznania i w internecie. "Portret WLKP" to akcja konkursowa inspirowana projektem badawczym "WLKP. Tacy jesteśmy", zrealizowanym w lutym br. przez TNS Polska na zlecenie marki Lech PILS. Przez dwa pierwsze tygodnie kwietnia każdy mieszkaniec regionu mógł zgłosić do zabawy swoje zdjęcie, zrobione z planszą z własnym rozwinięciem skrótu WLKP lub hasłami kojarzącymi się z Wielkopolską. Zwycięskie prace zebrane w formie mozaiki można od wczoraj oglądać na wielkoformatowej siatce, umieszczonej na budynku hotelu Lech, przy ul. Św. Marcin w Poznaniu.
Jeden z wniosków, płynących z naszego badania mówi, że Wielkopolanie to ludzie różnorodni ale mający też wiele cech wspólnych - mówi Szymon Grzechulski, reprezentujący markę Lech PILS - Chcieliśmy pokazać jednocześnie odmienność i podobieństwo Wielkopolan, dlatego postanowiliśmy stworzyć wspólnie Portret WLKP.
Do udziału w zabawie zachęcali również piłkarze poznańskiego Lecha, których inicjały tworzą skrót WLKP, czyli Hubert Wołąkiewicz, Karol Linetty, Marcin Kamiński i Szymon Pawłowski. Wzięli oni udział w specjalnej sesji zdjęciowej na murawie stadionu przy Bułgarskiej.
Kolejorz jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli Wielkopolski i Poznania. Uznaliśmy więc za naturalne zaangażować piłkarzy w nasze działania - dodaje Szymon Grzechulski.
Mozaikę zdjęć, które tworzą "Portret WLKP", można zobaczyć w internecie na stronie www.wlkp.lechpils.pl. Trafi ona także na plakaty i ekrany citylight w całym Poznaniu. Projekt badawczy "WLKP. Tacy jesteśmy" to pierwsze badanie wizerunku współczesnych Wielkopolan. Oprócz odpowiedzi na pytanie, jacy są dzisiejsi mieszkańcy regionu, jego celem była weryfikacja popularnych stereotypów czy też wskazanie wartości i symboli ważnych dla Wielkopolan. Zbadane zostały także ich stosunek do tradycji i historii oraz podejście do życia zawodowego i prywatnego. Badacze sprawdzili również, jak Wielkopolska i mieszkający w niej ludzie postrzegani są przez resztę Polski.