Dworzec Zachodni: na nowych schodach pojawiła się reklama. "Nie kłóci się z aranżacją"
W przedświątecznym tygodniu na stosunkowo nowych schodach prowadzących z przejścia podziemnego do budynku Dworca Zachodniego pojawiła się reklama. - Mocno szpeci dopiero co wybudowane schody - pisze nasz czytelnik. Podobne zdanie ma stowarzyszenie Ulepsz Poznań. PKP uważa inaczej.
Zdjęcie reklamy umieszczonej na schodach dotarło do nas przed świętami, ale dopiero po Wielkanocy uzyskaliśmy odpowiedź PKP na pytanie o estetykę tego miejsca. - Na pięknych, nowych, granitowych schodach pojawiła się strasznie natrętna reklama, która mocno szpeci dopiero co wybudowane schody. Czy PKP zamiast je myć postanawia zaklejać brud - pyta nasz czytelnik.
O zdanie na temat wyglądu reklamy zapytaliśmy stowarzyszenie Ulepsz Poznań, które od miesięcy walczy o to, by w Poznaniu zaczęto dbać o estetykę w kwestii reklam. - Wielka szkoda, że nie powstało tam jakieś artystyczne dzieło - tłumaczy Paweł Głogowski z Ulepsz Poznań. - Tego typu przykładów na schodach można znaleźć na świecie wiele. Zamiast ciekawszej przestrzeni, która w pozytywny sposób mogłaby oddziaływać na mieszkańców i podróżnych, mamy kolejną powierzchnię zajętą przez reklamę. Szkoda - dodaje.
Za schody odpowiada PKP, które tłumaczy, że to, co widzimy na poznańskich schodach jest "nowoczesną formą reklamy". - W żaden sposób nie kłóci się z aranżacją przestrzeni dworca. Pozytywnie wyróżnia się na tle tradycyjnych reklam wielkoformatowych, bannerów i billboard’ów, których dotyczy tocząca się w Poznaniu dyskusja (na temat reklam - przyp.red.) - przyznaje Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA. - Należy zaznaczyć, że wykorzystywanie przestrzeni dworców na cele reklamowe jest powszechnie praktykowane w innych krajach europejskich. Wynajem powierzchni reklamowej stanowi istotne źródło przychodów dworców kolejowych - kończy.
Estetyczna czy nie - do reklamy pasażerowie muszą się przyzwyczaić.