Reklama
Reklama

Bimby już zatrzymują się na przystanku wiedeńskim

fot. Adrian Potrawiak
fot. Adrian Potrawiak

Na pierwszym przystanku wiedeńskim w mieście zatrzymują się już tramwaje. W uroczystym otwarciu udział wzięli przedstawiciele miasta, ZTM, ZDM oraz MPK. Inwestycja pochłonęła ponad 300 tysięcy złotych.

Przystanek wiedeński na ulicy Gwarnej miał powstać już w 2013 roku, ale ostatecznie budowa kończy się w kwietniu 2014 roku. Powody opóźnienia były dwa - żadna firma nie zgłosiła się do pierwszego przetargu na budowę "konstrukcji", a także pojawił się problem ze znalezieniem projektanta, który przygotowałby projekt przystanku.

To m.in. Mariusz Wiśniewski, radny Platformy Obywatelskiej zabiegał o to, by w budżecie miasta na 2014 roku znalazły się pieniądze na taką inwestycję. I się znalazły. Sam Wiśniewski zaznacza jednak, że z pomysłem budowy przystanku wyszła już przed EURO 2012 Rada Osiedla Stare Miasto. Inwestycja pochłonęła ponad 300 tysięcy złotych. W tym roku planowane są jeszcze dwie takie realizacje w Poznaniu. - Zarząd Transportu Miejskiego wybrał 21 punktów w mieście (wliczając w to ulicę Gwarną), w których mogłyby powstać takie przystanki. 6 z tych lokalizacji to najpoważniejsi kandydaci - tłumaczył nam kilka tygodni temu Wiśniewski.

Przystanki wiedeńskie mogłyby powstać m.in. na ulicy Strzeleckiej (I - przy Kupcu Poznańskim w kierunku pl. Wolności oraz II - przy ulicy Łąkowej w kierunku AWF), na ulicy 28 Czerwca 1956 (dwa przy szpitalu ortopedycznym), oraz dwa na Jeżycach w pobliżu Rynku Jeżyckiego (I za skrzyżowaniem z ul. Prusa w kierunku mostu Teatralnego i II - na ul. Kraszewskiego w kierunku Zwierzynieckiej). - W przypadku Wildy może być jednak problem, ponieważ odległość między torowiskiem, a krawężnikiem jest niewielka - wyjaśniał Wiśniewski.

Decyzja o lokalizacji nowych przystanków wiedeńskich jeszcze nie zapadła. Wszystkie możliwości to: Rynek Jeżycki (2 szt.), Kraszewskiego (2 szt.), Plac Wiosny Ludów (1 szt.), Łąkowa (1 szt.), Różana (2 szt.), św. Czesława (2 szt.), Rynek Wildecki (4 szt.), Kosińskiego (2 szt.) Wspólna (2 szt.), Sielska (1 szt.), Kórnicka (1 szt.).

Przystanek wiedeński przy ulicy Gwarnej zaczął działać w godzinach popołudniowych w piątek. Wówczas pierwszy raz zatrzymały się przy nim tramwaje. Zadaniem przystanku jest ułatwienie wchodzenia do pojazdu i wychodzenia z niego pasażerom. Przystanek to bowiem wyniesiona platforma, z której można się dostać do tramwaju. Mogą się po niej poruszać również samochody.

Czy miasto powinno budować kolejne przystanki wiedeńskie za ponad 300 tysięcy złotych?

  • 0%
  • 0%
  • 0%

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
14.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro