Kontrowersyjna reklama Pyrkonu. Ze striptizem?
Już w najbliższy weekend Poznań ponownie stanie się stolicą fantastyki. Na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbywać się będzie Festiwal Fantastyki Pyrkon. W weekend do internetu trafiła jego reklama, w której główną rolę odgrywa... rozbierająca się kobieta.
Już pod koniec lutego pisaliśmy o zbliżającym się wielkimi krokami Festiwalu Fantastyki Pyrkon, który odbywać się będzie w dniach 21-23 marca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich (TUTAJ).
W weekend do internetu trafiła krótka reklama promująca festiwal i... wzbudziła spore kontrowersje. Na krótkim spocie widać młodą kobietę, która kusząco spogląda do kamery, a następnie się rozbiera. Ostatecznie trafia do wanny wypełnionej kostkami do gry przygotowanymi specjalnie z okazji festiwalu.
Reklama, choć nie widać w niej nagości, wywołała burzę. - Bez gołej baby to już niczego nie da się zareklamować - napisała na facebookowym profilu festiwalu pod filmikiem Marta. - Filmik totalnie kompromitujący, jest mi wręcz przykro, że tak szanowana i fajna marka jak Pyrkon postanowiła się promować czymś takim - dodała Joanna. Nie brakuje również pozytywnych głosów wskazujących na niestandardowe podejście do tematu czy "murowany sukces marketingowy". Podobne komentarze pojawiają się pod nagraniem na portalu YouTube. Jednym nagranie się podoba, inni nazywają je seksistowskim, zacofanym, niesmacznym produktem. Część komentatorów deklaruje nawet, że imprezę zbojkotuje.
Sami organizatorzy konwentu w poniedziałek wydali oficjalne oświadczenie w związku z nagraniem. - Organizatorzy Festiwalu Fantastyki Pyrkon nie popierają seksizmu ani nadmiernego epatowania erotyzmem. Równouprawnienie jest zasadą, którą stosujemy na co dzień, a sam Festiwal i jego organizatorzy bardzo mocno wspierają udział kobiet w społeczności zgromadzonej wokół fantastyki. Poprzez film chcieliśmy promować akcję rozdawania unikatowych kości do gry. Spot miał pokazać nasze hobby, zestawiając je z codzienną czynnością, jaką jest kąpiel i nawiązać do uczucia relaksu jakiego przy nim doświadczamy. Ubolewamy, że przesłanie klipu rozmyło się i w przyszłości dołożymy wszelkich starań, by nasze intencje były bardziej czytelne i przekazane w inny sposób. Mamy nadzieję, że jeżeli utraciliśmy Wasze zaufanie, to odzyskamy je udanym Festiwalem - czytamy w oświadczeniu.
A Wy co sądzicie o reklamie? Czekamy na komentarze!
Najpopularniejsze komentarze