Reklama

Poznań: w styczniu spadła sprzedaż biletów. M.in. przez "biletową promocję"

fot. Mateusz Kina
fot. Mateusz Kina

Zarząd Transportu Miejskiego opublikował pierwszy w tym roku raport ze sprzedaży biletów na komunikację miejską w Poznaniu. W styczniu 2014 roku sprzedano o ponad 12% mniej biletów niż w styczniu 2013 roku. Zdaniem ZTM w dużej mierze jest to wynik "biletowej promocji".

Patrząc na dane zaprezentowane przez ZTM widać, że w przypadku większości biletów na poznańską komunikację miejską - ich sprzedaż spadła w styczniu bieżącego roku w stosunku do stycznia 2013 roku. W przypadku biletów jednorazowych największy spadek zanotowano w sprzedaży biletów 30-minutowych (o ponad 46% - czyli około 350 tysięcy biletów).

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA


- Regres w biletach 30-minutowych spowodowany jest tzw. "promocją biletów jednorazowych" - wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego. - W styczniu 2013 roku bilety 15-minutowe obowiązywały nominalne 15 minut natomiast bilety 30-minutowe 45 minut (czas obowiązywania biletu 15-minutowego Rada Miasta Poznania wydłużyła dopiero na sesji w marcu). W tym roku bilet 15-minutowy ma ważność 25 minut, co oznacza, że spadło zapotrzebowanie na bilet 30-minutowy, ponieważ 15-minutowy zazwyczaj pasażerom wystarcza - dodaje. - Spowodowało to spadek sprzedaży biletów 30-minutowych o ponad 350 tysięcy sztuk i spadek przychodów z ich sprzedaży o ponad 0,9 mln złotych (45-procentowy spadek).

Poprawę zauważono m.in. w przypadku sprzedaży biletów jednoprzejazdowych - do 10 przystanków lub powyżej 10 przystanków. Wzrost sprzedaży sięgał odpowiednio 7 procent i aż 41 procent.

W styczniu tego roku sprzedano mniej biletów 30-dniowych niż w styczniu ubiegłego roku, ale według ZTM łatwo można to wytłumaczyć. - Przyczyną tego zjawiska jest przede wszystkim skorzystanie przez wielu klientów z bardzo korzystnych biletów 120- i 150-dniowych, a tym samym rezygnacja z biletu 30-dniowego - zaznacza ZTM. W styczniu ubiegłego roku biletów semestralnych nie było jeszcze w taryfie, dlatego nie można porównać ich sprzedaży.

W wyniku spadku sprzedaży biletów o blisko 6% spadły wpływy. Do kasy w styczniu 2014 roku trafiło o blisko milion złotych mniej niż w styczniu 2013 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
9℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
30.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro