Poznań Główny: nowe ekrany już po testach. Sprawdziły się
Na początku grudnia na poznańskim dworcu PKP rozpoczęła się rewolucja w systemie informacyjnym. Zamontowano tu około 90 nowoczesnych, elektronicznych ekranów, które informują o odjazdach i przyjazdach pociągów. System przeszedł już testy i obsłużył 20 tysięcy pociągów.
Większość z około 90 ekranów w ramach systemu informacyjnego za około 7,5 miliona złotych zamontowano na dworcu Poznań Główny jeszcze przed rozpoczęciem 2014 roku. To tablice elektroniczne informujące o odjazdach i przyjazdach pociągów - są umieszczone na budynku nowego dworca oraz na peronach.
Jak informuje PKP PLK i PKP Informatyka - nowy system przeszedł już okres eksploatacji testowej i od grudnia obsłużył 20 tysięcy pociągów. To właśnie PKP Informatyka wyprodukowała system i go zainstalowała. - System tworzą 94 ekrany peronowe, ekrany zbiorcze oraz infokioski. Nowością dla pasażerów jest relacyjny rozkład jazdy PKP PLK dostępny na przewijanym dotykowym ekranie LCD - informuje PKP Informatyka. - Na zmodernizowanych peronach liczba ekranów jest prawie dwukrotnie większa niż poprzednio. System prezentuje informacje według wspólnego w całej Polsce standardu, uzgodnionego z przewoźnikami oraz spełniającego wymagania Unii Europejskiej - dodaje.
Według zapewnień producenta - system w każdej chwili można rozbudować o nowe nośniki, a na już istniejących ekranach mogą się pojawiać dodatkowe informacje o pociągach. Wszystko zależy od życzenia przewoźnika. - Ekrany LCD na stacji w Poznaniu są gotowe do pracy w trybie ciągłym. Mogą pracować w zakresie temperatur od -30 do +40 stopni Celsjusza - zapewnia producent.
- Produkcja systemu i urządzeń na potrzeby stacji Poznań Główny rozpoczęła się we wrześniu 2013 roku, a instalacja zakończyła się w grudniu. Krótki czas trwania realizacji tego projektu był największym wyzwaniem - mówi Marcin Iwaszkiewicz, prezes zarządu Kolejowych Zakładów Łączności. - Standardowo realizacje tego typu zajmują około roku. My zrobiliśmy to trzy razy szybciej - dodaje.
Każdego roku system będzie obsługiwać około 120 tysięcy pociągów i 15 milionów pasażerów.


