Mobilet wprowadza opłaty za korzystanie z systemu
Od 1 marca osoby kupujące bilety na przejazd komunikacją miejską w Poznaniu dzięki systemowi Mobilet będą musiały uiszczać miesięczną opłatę za taką możliwość. Do tej pory aplikacja nie pobierała opłat. Przypominamy, że wraz z wprowadzeniem systemu PEKA w mieście opłacanie przejazdu przez komórkę nie będzie najkorzystniejszą opcją.
Już pod koniec stycznia pisaliśmy o zmianach związanych z wprowadzeniem systemu PEKA w mieście i konieczności wyrobienia sobie PEKA przez osoby, które obecnie poruszają się komunikacją miejską opłacając bilety przy użyciu telefonu komórkowego. Aplikacje takie jak Mobilet nie będą bowiem umożliwiać opłacania przejazdu w systemie przystankowym. - Wciąż będzie możliwość płacenia za przejazd przez telefon komórkowy, ale pula dostępnych biletów zostanie ograniczona - wyjaśniał nam Bartosz Trzebiatowski, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
Obecnie w aplikacji dostępne są bilety czasowe (od 15- do 120-minutowego), jednoprzejazdowe oraz krótkookresowe (od 24-godzinnego do 7-dniowego). - W systemie pozostaną tylko "tradycyjne" bilety - dodał Trzebiatowski. "Tradycyjne", a więc te, które będą dostępne w wersji papierowej. Łącznie będzie ich pięć - 10-minutowy za 3 zł, 40-minutowy za 4,6 zł, 24-godzinny za 13,60 zł, 48-godzinny za 21 zł i 72-godzinny za 27 zł.
Dla poznaniaków, którzy nie posiadają biletów długookresowych, najkorzystniejszą opcją będzie płacenie za przejechane przystanki. Umożliwi to karta PEKA. Takiej możliwości aplikacje mobilne dawać nie będą.
Zanim jednak PEKA wejdzie w życie (1 lipca), wciąż można korzystać z kupowania biletów przez komórkę. Od 1 marca korzystanie z aplikacji, konkretnie z Mobiletu, będzie jednak wiązać się z opłatami. - Z dniem 1 marca 2014 roku wchodzi w życie nowy Regulamin moBILET. Nowe regulacje stanowią aktualizację zasad korzystania z moBILET. Wprowadzają też bezzwrotne zasilenie konta dla każdego nowego Użytkownika w wysokości 3 zł na zakup pierwszego biletu - informuje zespół Mobilet w oficjalnym komunikacie wysłanym do użytkowników.
- Za korzystanie z moBILET od Użytkowników nie były pobierane nigdy jakiekolwiek opłaty. Jednakże zmieniający się rynek płatności mobilnych stwarza coraz więcej trudności w rozwoju i utrzymaniu jakości naszego produktu. Aby nadal poszerzać zasięg i możliwości systemu moBILET, a także realizować pomysły i uwagi Użytkowników, zdecydowaliśmy się wprowadzić opłatę miesięczną w kwocie 49 groszy. Jesteśmy przekonani, że ta symboliczna kwota nie będzie stanowiła odczuwalnego obciążenia dla naszych Klientów, w zamian za komfort i liczne korzyści w codziennym korzystaniu z moBILET - dodaje.
Najpopularniejsze komentarze