Zimno w tramwajach i autobusach? "Taki mamy klimat i dlatego trzeba działać"
Niskie temperatury dają się we znaki pasażerom komunikacji miejskiej. Jeden z nich skarży się, że jechał w tramwaju z zamarzniętymi od wewnątrz szybami. MPK zapewnia, że skarg pasażerów jest niewiele, ale jeśli już się pojawią - następuje szybka reakcja.
Jeden z naszych czytelników skarży się na zimno panujące w pojazdach komunikacji miejskiej w Poznaniu. - W środę podróżowałem tramwajem od przystanku Os. Czecha aż do dworca JUNIKOWO. W pojeździe nie działało ogrzewanie. Szyby z powodu niskiej temperatury w pojeździe były zamarznięte - pisze Damian.
- Sytuacja niestety powtarza się często w autobusach i tramwajach MPK. Jeśli byłaby to awaria, to czemu nie wymieniono pojazdu na zajezdni na Franowie, skąd wyruszał w trasę? Czemu ZTM zleca jedynie kontrolę biletów? Może warto by rozszerzyć zakres ich pracy - chyba, że to jeden ze sposobów na oszczędności w ZTM? Jeśli tak to po kawiarenkach tramwajowych otwórzmy bary lodowe. Będzie to niewątpliwie duża atrakcja - dodaje.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zachęca pasażerów, by usterki związane z ogrzewaniem zgłaszali pracownikom MPK. - Jeżeli w pojeździe jest zimno, pasażer powinien bezzwłocznie zgłosić to kierowcy lub motorniczemu, którzy mają bezpośrednią łączność z nadzorem ruchu. Reagujemy natychmiast - zapewnia Iwona Gajdzińska z MPK Poznań. - W środę mieliśmy podobne zgłoszenia. Z powodu usterki ogrzewania wycofaliśmy tramwaj, a obsługę linii kontynuował pojazd z rezerwy. W innym przypadku podmieniliśmy wychłodzony wagon podstawiając wagon z zajezdni przy ul. Fortecznej. W paru sytuacjach interweniowało pogotowie techniczne, usterkę szybko usunęło i tramwaj mógł pozostać na linii - dodaje. - Moderus Alfa o numerze 88, o którym pisze czytelnik, został natychmiast po zgłoszeniu awarii przekazany do naprawy i po jej usunięciu i wygrzaniu wnętrza, dzień później wyjechał na trasę.
Skarg związanych z ogrzewaniem w pojazdach nie ma jednak wiele. - W styczniu tego roku na zimno w tramwajach skarżyło się dwóch pasażerów. 5 skarg dotyczyło zimna w autobusach. A przecież pojazdy co rusz przystają na przystankach i do ich wnętrza napływają fale zimnego powietrza - tłumaczy Gajdzińska. - Mrozy wszystkim dają się we znaki, mamy bardzo wiele problemów, warunki są trudne, ale staramy się im zaradzić w myśl hasła "taki mamy klimat i dlatego trzeba działać". Technika bywa jednak zawodna, a warunki są ciężkie dla komunikacji. Przepraszamy i prosimy o trochę wyrozumiałości. - kończy.
Najpopularniejsze komentarze