Estakada Katowicka: alternatywne trasy dla kierowców
W czwartek informowaliśmy o prawdopodobnym zamknięciu estakady w ciągu ulicy Krzywoustego jeszcze przed 28 lutego. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego rozważa zamknięcie nitki prowadzącej do centrum miasta. ZDM czeka na oficjalne stanowisko w tej sprawie i dopiero wtedy przedstawi objazdy. Jaką alternatywę dla estakady mają kierowcy?
TUTAJ piszemy o prawdopodobnym zamknięciu części estakady w ciągu ulicy Krzywoustego. - Obecna zima przyspieszyła procesy zniszczeń na obiekcie do tego stopnia, że analizujemy wcześniejsze zamknięcie konstrukcji - mówi Tomasz Buczkowski, zastępca WINB.
WINB może zamknąć dwie nitki trasy lub jedną. Na 90% jest przekonany o tym, że zamknie nitkę prowadzącą w kierunku ronda Rataje. - Jest w dużo gorszym stanie od drugiej nitki. Naliczyłem pod estakadą już 58 podpór. To bardzo dużo - mówił nam w czwartek Jerzy Witczak, WINB.
Zarząd Dróg Miejskich obecnie nie informuje o ewentualnych objazdach dla samochodów. - Rozpatrujemy różne scenariusze na wypadek wprowadzania dalszych ograniczeń w ruchu pojazdów. Poszczególne warianty uzależnione są od wyników kolejnej, najbardziej aktualnej, ekspertyzy którą na zlecenie ZDM przygotowuje Politechnika Poznańska - tłumaczy ZDM.
Jaką alternatywę mają kierowcy? Jeśli otwarta pozostanie nitka prowadząca na Franowo, objazdami trzeba będzie się poruszać jadąc w stronę centrum Poznania. Najbardziej prawdopodobnie trasy objazdów są trzy. Pierwsza prowadzi z Trasy Katowickiej zjazdem w ul. Wiatraczną, następnie ulicami Żegrze i Hetmańską do ronda Starołęka. Stąd można udać się do ronda Rataje ulicą Zamenhofa.
Opcja druga to ponowne zjechanie z Trasy Katowickiej w Wiatraczną, dojechanie tą ulicą do Inflanckiej, a następnie do Piłsudskiego i Zamenhofa. Trzecia możliwość zakłada zjazd z Trasy Katowickiej w Wiatraczną, następnie skręcenie w ulicę Chartowo i dojechanie aż do ul. Baraniaka. Stąd można się kierować w Jana Pawła II i do ronda Rataje.
Jeśli estakada lub jej część zostanie zamknięta w lutym, kierowcy będą musieli się liczyć z utrudnieniami przez... kilka lat. Miasto planuje przebudowę konstrukcji na lata 2014-2019. - Inwestycja dotyczy dwóch obiektów inżynierskich w ciągu ulicy Krzywoustego tj. nad ulicą Inflancką i ulicą Chartowo. Planujemy, że roboty budowlane rozpoczną się w II kwartale 2014 roku - kończy ZDM.
Najpopularniejsze komentarze