Przebudowa Kaponiery będzie droższa

Przebudowa węzła komunikacyjnego Kaponiera będzie droższa niż pierwotnie zakładano. Obecnie miasto zakłada, że cała inwestycja pochłonie 335 milionów złotych. Tymczasem kilka lat temu planowano, że koszty zamkną się w kwocie około 120 milionów złotych.
W 2007 roku, gdy miasto przygotowywało się do przebudowy ronda Kaponiera zakładano, że inwestycja może pochłonąć około 120 milionów złotych. W kolejnych latach kwota ta jednak się zwiększała osiągając blisko 210 milionów złotych. Gdy radny PiS Szymon Szynkowski vel Sęk wystosował interpelację z pytaniem o koszt przebudowy, w odpowiedzi podpisanej przez prezydenta Ryszarda Grobelnego przeczytał, że obecnie koszt inwestycji szacuje się na 325 milionów (wraz z przebudową mostu Uniwersyteckiego). W Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta zapisano na ten cel o 10 milionów złotych więcej.
- To są bardzo niepokojące informacje, bo pokazują, że coś w urzędzie, wśród osób, które przygotowywały wycenę, inwestycję nie działa tak jak powinno - mówi Arkadiusz Borkowski ze stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania. - Jeżeli nie jest to pierwsza wpadka, tylko druga czy trzecia to należy się nad tym zastanowić i spojrzeć, co należy zrobić lepiej - dodaje.
Już w grudniu 2012 roku miasto podkreślało, że pewne komplikacje na budowie mogą się pojawić, a te mogą nieść za sobą dodatkowe koszty. - Może to wynikać z poszerzania zakresu robót, przy analizie Kaponiery pojawiają się ciągle nowe potrzeby. Tam są wielkie instalacje podziemne, jest most, który wymaga pewnej modernizacji. Bardziej obawiam się zwiększenia kosztów z tego powodu, a na pewno nie przez przesunięcie terminu - mówił pod koniec 2012 roku Ryszard Grobelny.
- Jest w mieście przerażające to, że służby miejskie nie są w stanie oszacować dokładnie kosztów remontów - mówi Michał Grześ, radny PiS. - W większości niestety remonty drożeją, rzadko jest po wykonaniu taniej, ale to jest ewidentnie wina służb miejskich - dodaje.
Przypominamy, że prawdopodobnie jeszcze w styczniu na rondo Kaponiera (na osi północ-południe) pojawią się pierwsze tramwaje. Miasto chce tu przywrócić ruch tramwajowy, a częściowo również ruch drogowy. Kolejne prace, obejmujące m.in. przebudowę mostu Uniwersyteckiego, będą prowadzone do połowy 2015 roku.
Najpopularniejsze komentarze