Reklama
Reklama

Kaponiera: o jedno torowisko mniej po przebudowie

Zdjęcie z 2012 roku - widać tu tory do jazdy w prawo | fot. Piotr \"Tiggy\" Pasała
Zdjęcie z 2012 roku - widać tu tory do jazdy w prawo | fot. Piotr \"Tiggy\" Pasała

Na rondzie Kaponiera po zakończeniu przebudowy węzła komunikacyjnego funkcjonować będzie o jedno torowisko mniej niż przed rozpoczęciem prac. Tramwaje jadące od ronda i skręcające z ulicy Roosevelta w prawo, w most Teatralny, nie będą mieć wydzielonego torowiska jak dotychczas.

Na przełomie grudnia i stycznia Zarząd Transportu Miejskiego planuje przywrócić ruch tramwajowy na Kaponierze na linii północ-południe, a więc wzdłuż ulicy Roosevelta. Nie wiadomo jeszcze kiedy tramwaje tędy pojadą, ale wiadomo, że przed wykonawcą prac jest jeszcze sporo do zrobienia.

Posiadasz na swojej nieruchomości wyroby zawierające azbest? Pozbądź się problemu - złóż wniosek do 30.04.2024 r. Miasto Poznań pokrywa 100% kosztów związanych z likwidacją wyrobów azbestowych.
REKLAMA


Nawet jeśli tramwaje wrócą tu w najbliższych tygodniach, układ torowisk nie będzie taki sam jak przed rozpoczęciem inwestycji. - Przed remontem tramwaje jadące z Ronda Kaponiera na most Teatralny skręcały na osobny tor do jazdy w prawo. Teraz gdy położono nowe tory zapomniano o położeniu tego toru. Tramwaje skręcające w prawo będą blokować przejazd tym co jadą prosto - napisał do nas czytelnik Tomasz.

Zarząd Dróg Miejskich zapewnia, że o zapominaniu nie ma tu mowy. Było to bowiem działanie celowe. - Torowisko będzie przystosowane do przejazdu autobusów miejskich, które będą się zatrzymywały na przystanku tramwajowym "rondo Kaponiera" i pojadą wyasfaltowanym torowiskiem w kierunku mostu Teatralnego. Umożliwi to pasażerom wygodne przesiadanie się na węźle "Kaponiera" na zasadzie "drzwi w drzwi" oraz jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego ułatwi to koncentrację linii nocnych w tym miejscu (będzie tu główny przystanek początkowy dla ww. linii) - wyjaśnia Dorota Wesołowska, rzeczniczka ZDM Poznań.

- Skierowanie kilku linii tramwajowych na przedłużenie trasy PST do Dworca Zachodniego poprawi przepustowość torowiska pomiędzy Kaponierą a mostem Teatralnym. Specjaliści z zakresu inżynierii ruchu twierdzą, że przepustowość skrzyżowania będzie większa niż przed modernizacją. Tramwaje linii numer 8 skręcające przed rozpoczęciem modernizacji z dodatkowego torowiska, będą skręcać na takiej samej zasadzie jak na większości innych skrzyżowań - dodaje.

Według MPK brak oddzielnego torowiska nie będzie problemem. - Uważam, że nie wpłynie to na pogorszenie jakości komunikacji miejskiej w centrum, a jednak to torowisko zajmowało sporo przestrzeni - mówi Jan Firlik, dyrektor ds. przewozów tramwajowych MPK Poznań. - Trzeba pamiętać o tym, że oddano do użytku przedłużoną trasę PST, a tym samym ulicą Roosevelta przez Kaponierę kursować będzie mniej linii tramwajowych. Tramwaje tylko jednej linii skręcały z Roosevelta w prawo, w most Teatralny, a przy ustawieniu odpowiednim ustawieniu sygnalizacji świetlnej tramwaje nie powinny mieć problemów z pokonywaniem tej trasy - zaznacza.

Zobacz jak przebiegają prace na rondzie Kaponiera:

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

9℃
4℃
Poziom opadów:
1.2 mm
Wiatr do:
27 km
Stan powietrza
PM2.5
14.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro