Poznańskie reklamy wśród najgorszych w Polsce: "zresetuj swoje sumienie"
Reklamować się trzeba umieć - informują o tym poznańscy działacze, którzy od miesięcy walczą m.in. z pstrokatymi reklamami umieszczonymi na poznańskich budynkach czy płotach. Są jednak w Poznaniu prawdziwe "perełki" nieudolnej reklamy. Zostały nominowane do nagrody Chamlet za najgorsze reklamy roku.
Wielkie billboardy na budynkach otaczających poznański Stary Rynek, pstrokate reklamy na płotach czy drzewach na poznańskich ulicach - z tym od miesięcy walczą aktywiści, podkreślając, że Poznaniowi brakuje estetycznych reklam. Między innymi dlatego stworzono konkurs na najlepszy szyld (w tym roku wyróżnienie przypadło Wytwórni Lodów Tradycyjnych, o czym piszemy TUTAJ).
Ale nie tylko niewłaściwa lokalizacja reklamy może przyprawić o dreszcze. Równie "ciekawa" może być treść zawarta w reklamowym spocie czy na plakacie. Aby napiętnować reklamy nieudolne powstała specjalna nagroda - Chamlet. Pod koniec listopada po raz czwarty przyznano wyróżnienia "za największy wkład w niedorozwój polskiej reklamy".
Wśród nominowanych nie zabrakło przedstawicieli z Poznania. W kategorii Reklama Drukowana pojawiła się reklama Spaghetterii Avanti ze Starego Rynku. Na zdjęciu umieszczonym na plakacie widać pannę młodą jedzącą rękami spaghetti, a wszystko okraszono napisem "... ona już wybrała". W tej samej kategorii na nominację zasłużyła reklama parafii św. Rocha. Na billboardzie umieszczonym przy kościele pojawił się napis "Całodzienna Adoracja Najświętszego Sakramentu i Spowiedź Św. Przyjdź i zresetuj swoje sumienie". Trzecia nominacja w tej samej kategorii przypadła kontrowersyjnemu kalendarzowi reklamującemu trumny Linder w towarzystwie nagich modelek (to przedstawiciel Wielkopolski).
"Niestety" poznańskie propozycje nie wygrały. Numerem jeden w kategorii Reklama Drukowana została reklama ul. Rusałka z hasłem "Nie daj się gruchać. Kupuj u swoich". W kategorii Reklama TV wygrał spot z Mariuszem Pudzianowskim reklamującym studiowanie. To reklama Społecznej Akademii Nauk. W kategorii Reklama Społeczno-Polityczna wygrało stowarzyszenie Olimpiad Specjalnych za kampanię na temat zespołu Downa. W kategorii WEB numerem jeden została propozycja Betsson Polska - Szkoła pokera z Joanną Krupą, a w kategorii Communication Design - Biedronka z kampanią "My Polacy tak mamy".
Zobacz nagrodzone reklamy oraz nominowane propozycje z Poznania i Wielkopolski.