Ruszyło głosowanie na najlepszy szyld reklamowy
Dyskusja o reklamowym chaosie na ulicach Poznania toczy się od dłuższego czasu. Walkę o poprawę estetyki reklam zapowiedział wybrany w tym tygodniu plastyk miejski, a od dłuższego czasu problemem zajmują się poznańskie stowarzyszenia.
Nielegalne reklamy to prawdziwa zmora naszego kraju. Wielokrotnie się zdarza, że firmy zajmujące się umieszczaniem reklam na danym terenie, nie mają na to zgody. Czasem sami właściciele przedsiębiorstw, które chcą się rozreklamować biorą sprawy we własne ręce i nie konsultując się z nikim umieszczają swoje reklamy w pasach drogowych, czy na terenach zielonych.
Sprawą zajęła się nawet kancelaria Prezydenta RP, która przygotowała projekt ustawy o ochronie krajobrazu. Jednak najbardziej aktywne w tym zakresie są lokalne stowarzyszenia, które walczą o poprawę estetyki polskich miast. W Poznaniu tego typu tematyka zajmuje się między innymi stowarzyszenie Ulepsz Poznań, które już po raz drugi organizuje konkurs na najlepszy szyld w Poznaniu. Akcja organizowana jest we współpracy z Uniwersytetem Artystycznym i Stowarzyszeniem Inwestycje dla Poznania.
Do finałowego głosowania zakwalifikowało się sześć szyldów: Budynek Grottgera 6/6A, Pyszna Kuchnia, Wytwórnia Sztuki Użytkowej, M26 Lab, Wytwórnia Lodów Tradycyjnych, Formform. Głosować na wybrane szyldy można za pośrednictwem strony internetowej Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.