Błąd w biletomatach, ZTM przeprasza
W biletomatach Zarządu Transportu Miejskiego pojawił się błąd w oprogramowaniu. Zamiast drukować bilet normalny na strefę A+B+C za trzy złote automaty drukowały bilety za taką kwotę, ale... ulgowe. Od rana ZTM wgrywa do maszyn nowe oprogramowanie.
Jedna z naszych czytelniczek zauważyła błąd na biletach drukowanych w biletomatach Zarządu Transportu Miejskiego. - 02.10.2013 w biletomacie w Luboniu przy ul. Żabikowskiej zakupiłam normalny bilet autobusowy do 10 przystanków, strefa A+B+C cena 3zł - wyjaśnia Agnieszka, pasażerka korzystająca z usług ZTM. - Bilet skasowałam i dopiero wysiadając na ul. Opolskiej przyjrzałam się bliżej biletowi, strefy się zgadzały cena też, jednak zamiast "normalny" widniał napis "ulgowy" - dodaje.
W cenniku ZTM nie ma biletu ulgowego na strefę A+B+C za trzy złote. Pasażerka napisała więc w tej sprawie do ZTM. - Zapytałam czy mogę podróżować z takim biletem - do dzisiaj nie otrzymałam odpowiedzi. 8 października w biletomacie na pętli Górczyńskiej zakupiłam taki sam bilet i o zgrozo znowu ujrzałam napis ULGOWY. W związku z tym, że nikt nie odpowiedział na mojego maila zadzwoniłam do ZTM i dowiedziałam się, że na źle wydrukowany bilet nie mogę podróżować i w przypadku kontroli grozi mi kara - wyjaśnia.
- W oprogramowaniu biletomatów prawdopodobnie jest jakiś błąd, ale jak widać nikt się nim nie interesuje. To pasażer ponosi konsekwencje - ja zamiast jechać autobusem, za przejazd którym zapłaciłam, maszerowałam pieszo z biletem w kieszeni - kończy Agnieszka.
ZTM przyznaje, że w biletomacie rzeczywiście pojawił się błąd. - Istotnie pojawił się błąd w wydruku tego typu biletu (bilet do 10 przystanków na strefy A+B+C), który już został usunięty w oprogramowaniu biletomatów - zapewnia Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM. - Dziś od rana poprawiona wersja dotycząca tego biletu jest wgrywana do automatów biletowych, bo o sprawie poinformował nas także jeden z pasażerów jeszcze przed Państwa wiadomością - dodaje. - Panią za niedogodności związane z błędnym wydrukiem serdecznie przepraszamy - kończy.