Reklama
Reklama

Ośmiu chętnych na stworzenie kawiarenki w tramwaju!

fot. materiały MPK Poznań
fot. materiały MPK Poznań

Do MPK wpłynęło osiem ofert od inwestorów zainteresowanych przekształceniem starych wagonów tramwajowych w kawiarenki. Teraz specjalna komisja zdecyduje, która oferta (lub oferty) jest najlepsza i będzie mogła zostać zrealizowana.

Na początku września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zaprosiło wszystkich chętnych do składania ofert w sprawie nabycia wagonu tramwajowego z przeznaczeniem na kawiarenkę. Zamierzeniem MPK jest sprzedaż starych wagonów za symboliczną kwotę, by jak najbardziej ułatwić inwestorowi działanie.

MPK ma do sprzedania pięć wagonów - dwa typu N o długości 10,4 m, szerokości 2 metrów i wysokości 3 metrów, wagon typu 105Na (przyczepa czynna) o długości 13,5 m, wysokości 3 metrów i szerokości 2,4 m, wagon typu 105Na (sterujący) o takich samych wymiarach jak przyczepa czynna oraz wagon typu GT8 o długości 25 metrów, wysokości 3 metrów i szerokości 2,3 m. Wagony pozbawione będą elementów jezdnych - m.in. silnika, hamulców, a także elementów niebezpiecznych jak np. oleje i akumulatory. Inwestor będzie musiał przeprowadzić metamorfozę wagonu nadając mu na przykład oryginalne barwy.

Czas na zgłoszenie swoich ofert potencjalni inwestorzy mieli do 1 października. Do MPK wpłynęło osiem ofert. - Oceniać je będzie Komisja, składająca się z przedstawicieli MPK Poznań, Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych, członków Komisji Rewitalizacji Miasta Poznania i osób związanych z projektowaniem i estetyką miejską. Wtedy też zapadną decyzje o ewentualnych spotkaniach i negocjacjach z wybranymi oferentami - tłumaczy Adam Pelant z MPK Poznań.

Już na początku września MPK zaznaczało, że kluczową kwestią będzie odrestaurowanie wagonu z zewnątrz i pomysł inwestora na to co będzie wewnątrz. - Najważniejsze jest dla nas to, by w tramwaju powstała kawiarenka. Interesuje nas więc jej projekt i oferta skierowana do poznaniaków, a także czy inwestor ma jakieś doświadczenia gastronomiczne i kulturalne - tłumaczyła Ewa Pocztowa z MPK.

- Cieszę się, że postępowanie spotkało się z takim zainteresowaniem i zaowocowało dużą ilością ofert. Mam nadzieję, że znajdziemy wśród nich choćby jedną, która sprawi, że uda się ten pomysł zrealizować - mówi Mariusz Wiśniewski, szef komisji rewitalizacji Rady Miasta.

Jeśli MPK zdecyduje się na wybór którejś z ofert lub kilku z nich inwestorzy będą mieć czas do 1 maja 2014 na uruchomienie kawiarenki. Bimby mogłyby stanąć na przykład przy ulicy Sczanieckiej, na Ostrowie Tumskim oraz na fragmencie torowiska na ulicy Zielonej. Wśród innych propozycji pojawia się także Stary Rynek, po którym kiedyś jeździły tramwaje.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Znowu zimna noc przed nami!
13℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
6.10 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro