Powrót do domu w 1,5 h zamiast w 30 minut. Przez błąd w rozkładzie jazdy ZTM
Remont torowiska na moście Teatralnym wprowadził spore zmiany w rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej w Poznaniu. Informowaliśmy o tym na naszym portalu. W pułapkę zmian wpadł także sam... Zarząd Transportu Miejskiego. Na stronie internetowej ZTM funkcjonował nieaktualny rozkład autobusu nocnego T21. Problemy miał przez to nasz czytelnik.
Remontowana Teatralka = rewolucja
Ze względu na remont Teatralki trasę zmieniły tramwaje większości poznańskich linii. Linia numer 11 została zawieszona. Pojawiły się też trzy nowe linie tramwajowe - 20, 23 i 28 (ta ostatnia jest linią wahadłową).
W trakcie remontu wyłączone z użytkowania zostały trzy pętle tramwajowe - Piątkowska, Połabska oraz Wilczak. Wprowadzone zostały autobusy za tramwaj. Ponieważ na trasie PST pojawiło się więcej pasażerów - tramwaje linii nr 14 kursują częściej niż obecnie. Dodatkowo PeSTką kursuje linia nr 10.
Zmiany wprowadzono także w rozkładzie linii autobusowych. Jedną z tych, której trasę zmodyfikowano jest linia nocna T21. Zgodnie z rozkładem jazdy autobusy tej linii powinny kursować z al. Marcinkowskiego w kierunku dworca na os. Sobieskiego m.in. przez ulicę Fredry, zatrzymując się tutaj na przystanku. Jak się okazało tak nie jest.
Autobus nie przyjechał
W tej sprawie zwrócił się do nas czytelnik. - Wspólnie z przyjaciółmi wracaliśmy z wieczornego spotkania w mieście. Jako że odbywało się ono w restauracji nieopodal ul. Gwarnej, postanowiliśmy skorzystać z komunikacji miejskiej i wrócić do domu - na Piątkowo - autobusem nocnym T21. W tym celu udaliśmy się na przystanek przy ul. Fredry. Zgodnie bowiem z rozkładem jazdy zawieszonym na stronie ZTM oraz w programie na telefony komórkowe Ginger, autobus T21 miał się zatrzymać właśnie na przystanku Fredry - wyjaśnia poznaniak.
Autobus jednak nie przyjechał, a czekało na niego kilkanaście osób. - Płynie z tego wniosek, że autobus T21 zmienił trasę, przy czym nowej trasy nie umieszczono na stronie internetowej ZTM oraz w programie Ginger. Próby ostatecznego ustalenia aktualnej trasy autobusu okazały się niemożliwe: lakoniczna informacja na przystanku - "Przystanek nieczynny" - stała w sprzeczności z treścią strony ZTM. Jednocześnie infolinia MPK/ZTM - najprawdopodobniej z uwagi na porę nocną oraz wolny dzień - została wyłączona - dodaje poznaniak.
ZTM wprowadza w błąd?
- Polityka informacyjna w komunikacji miejskiej zaskakuje. Nie dość, że treści na swojej oficjalnej stronie ZTM wprowadza w błąd, to jeszcze na przystanku, z którego przed rozpoczęciem remontu można było odjechać w kierunku Piątkowa, brak jakichkolwiek danych na temat np. najbliższej trasy dojazdu czy środków komunikacji, z których można skorzystać. Nie rozumiem, dlaczego na przystanku, na którym czekaliśmy (jednym z częściej wykorzystywanych przez Poznaniaków, o czym świadczy liczba oczekujących razem z nami) brakuje czytelnej informacji o zmienionej trasie zastępczej komunikacji nocnej - zaznacza czytelnik. - Nasz powrót do domu trwał ostatecznie nie - jak wynikało ze strony internetowej ZTM - pół godziny, ale ponad półtorej. A wystarczyłoby jedynie aktualizować treść własnej strony internetowej oraz - w celu umożliwienia uzyskania bieżącej informacji - rozszerzyć godziny działania infolinii.
ZTM się przyznaje
- Bardzo dziękujemy za informację na ten temat. Przy tylu zmianach rzeczywiście zdarzył nam się błąd - mówi Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM. - Schemat na naszej stronie internetowej już został poprawiony. Rozkład jazdy na stronie ZTM i MPK również zostanie zmieniony w najbliższych godzinach - zapewnia.
Autobus linii T21 jadąc w kierunku os. Sobieskiego zamiast przez ulicę Fredry kursuje z 27 Grudnia w Gwarną, następnie Św. Marcin i al. Niepodległości.