GOAP: mieszkańcy mają pytania, ale nie mogą się dodzwonić
Mieszkańcy aglomeracji poznańskiej do 16 sierpnia musieli zapłacić pierwszy raz za wywóz odpadów po rewolucji śmieciowej. W listach od GOAP z numerem konta, na które należy wpłacić pieniądze, podano też numer telefonu, pod którym można wyjaśniać wątpliwości. Numer nie działa, a dodzwonienie się na inny graniczy z cudem.
- GOAP rozsyła listy polecone z informacjami o numerach konta, na który należy wpłacać należne kwoty za wywóz śmieci - pisze do nas Barbara. - Interesująca jest informacja o numerze telefonu, pod który kierować należy pytania dotyczące płatności tj. 61 646 22 22. Po wybraniu wyżej wymienionego numeru słyszę informację "NIE MA TAKIEGO NUMERU". Czy podanie prawidłowego numeru telefonu i to przesłanego listem poleconym przekracza możliwości informacyjne GOAP - pyta.
Związek Międzygminny Gospodarki Odpadami Aglomeracji Poznańskiej już kilka dni temu informował, że numer telefonu podany w listach nie działa. - Z przyczyn technicznych jego uruchomienie się opóźnia - wyjaśnia. Mieszkańcy mają więc dzwonić pod inny numer - 61 624 22 22. Ale tutaj pojawia się problem. Numer działa, ale czas oczekiwania na połączenie z konsultantem to... 30 minut.
- Ilość telefonów, która do nas wpływa sięga tysiąca lub ponad tysiąca dziennie - tłumaczy Krzysztof Jonczyk, zastępca dyrektora biura GOAP. - Na infolinii pracują od trzech do sześciu osób. Prosty rachunek pokazuje, że trudno jest przyjąć taką liczbę telefonów przez tyle osób. Niestety dzisiaj nie jesteśmy w stanie zatrudnić więcej osób, by to zjawisko rozładować - dodaje.
Jonczyk przyznaje, że GOAP wie, iż jest to poważny problem. - Dla mieszkańców jest to nowość, dla sporej grupy jest to całkowita nowość. Szczególnie dla tych, którym wymieniły się firmy odbierające śmieci.
Z GOAP-em można się kontaktować listownie, a także mailowo. - Próbujemy poradzić sobie z tysiącami maili, które otrzymujemy. Niewątpliwie liczymy na wyrozumiałość społeczeństwa w tym względzie - zaznacza.