Zajezdnia na Franowie z większym unijnym dofinansowaniem
Nie 50, a ponad 150 milionów złotych dofinansowania unijnego otrzyma MPK na budowę zajezdni tramwajowej na Franowie. Łącznie spółka otrzyma dofinansowanie stanowiące 59% kosztów kwalifikowanych.
Od października ubiegłego roku tramwaje nocują w zajezdni tramwajowej na poznańskim Franowie. Docelowo ma to być najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie. Docelowo, ponieważ inwestycja wciąż nie jest ukończona.
We wtorek w Warszawie prezes MPK Wojciech Tulibacki podpisał w Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowaniu budowy zajezdni. - Koszty kwalifikowane przedsięwzięcia to 258 609 058 złotych. W ramach umowy o dofinansowanie spółka pozyska dotację do 152 579 344,22 zł, co stanowi 59% kosztów kwalifikowanych - wyjaśnia Iwona Gajdzińska, rzeczniczka MPK Poznań. Już dwa lata temu informowano, że unijne dofinansowanie wyniesie 50 milionów złotych, ale starano się o większe pieniądze. I się udało.
Zajezdnia to nie tylko hala postojowa dla tramwajów, ale też hale przeglądowe i naprawcze dla taboru, warsztaty wydziałów torów, sieci i stacji oraz utrzymania infrastruktury technicznej wraz z nowoczesnym wyposażeniem. Dodatkowo obiekt zostanie wyposażony w system zarządzania i dyspozycji taboru.