Reklama
Reklama

Kaponiera: 2-poziomowy garaż na 261 palach

fot. Michał Nadolski
fot. Michał Nadolski

Trwają zaawansowane prace związane z przebudową węzła komunikacyjnego Kaponiera. Powstaje dwupoziomowy garaż, którego fundamenty zostaną posadowione na 261 głębokich palach. Trwają też prace drogowe i skomplikowane roboty przy nowym ciepłociągu.

Od roku trwają prace w ramach II etapu przebudowy ronda Kaponiera. Co obecnie dzieje się na budowie w centrum Poznania? - Trwa budowa garażu 2-poziomowego. Głównie prowadzone są tu prace żelbetowe i fundamentowe. Fundamenty zostaną usadowione na palach głębokich, których w sumie będzie ponad 260 - mówi Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA


Trwają także zaawansowane roboty drogowe. - Obecnie toczą się przede wszystkim na ulicy Roosevelta pomiędzy ulicami Słowackiego i Zwierzyniecką. Prowadzone są prace związane z infrastrukturą podziemną, głównie kanalizacją. Wykonawca przygotowuje się powoli do budowy konstrukcji jezdni i torowiska. Od strony hotelu Mercure ułożono już krawężniki - wymienia Libich.

Dzieje się także w przejściu podziemnym. - Pojawia się tutaj nowa izolacja, prowadzone są prace związane ze wzmocnieniem konstrukcji. Trwa także remont dylatacji górnej płyty przejścia podziemnego.

Na poziomie -2 trwają skomplikowane prace związane z układaniem nowego ciepłociągu. - Roboty są trudne ponieważ nowy przebieg ciepłociągu, który zaopatruje w ciepło dużą część północnego Poznania, koliduje z konstrukcją kaponiery kolejowej - zaznacza Libich.

Inwestycja obejmuje nie tylko kompleksowy remont ronda, ale też przejść podziemnych oraz ulicy Roosevelta na odcinku od mostu Teatralnego do mostu Uniwersyteckiego. Koszt przebudowy to około 170 milionów złotych.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
21.90 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro