II edycja Konsorcjum Marki Poznań: 39 firm współpracuje z miastem
39 firm weźmie udział w projekcie realizowanym wspólnie z Miastem. W ramach projektu Konsorcjum Marki Poznań. Celem projektu jest osiągnięcie synergii wizerunkowej między markami a Miastem.
Konsorcjum Marki Poznań jest jedyną w Polsce trwałą platformą współpracy marketingowej pomiędzy miastem a partnerem komercyjnymi. Już w 2009 roku, gdy Poznań przystąpił do systematycznej budowy marki w ramach Strategii Promocji Marki Poznań, w mediach pojawiły się spoty promujące nasze miasto poprzez funkcjonujące w nim marki. W drugiej edycji projektu udział wezmą najważniejsze poznańskie marki. Decyzję o podjęciu z nimi współpracy podjęła specjalnie powołana w Rada Ekspertów - gremium niezależnych ekspertów z zakresu marketingu, kultury, innowacji czy sportu. Kryteriami decydującymi o podjęciu współpracy z markami były m.in. ich rozpoznawalność i reputacja wśród grup docelowych na terenie Poznania i okolic - informuje Urząd Miasta.
W drugiej edycji projektu znajda się takie firmy jak Volkswagen, Solaris czy też Lech Poznań. W sumie w projekcie udział weźmie 39 marek z 11 różnych branż. Najliczniej reprezentowane branże to: Internet/IT, handel, moda i uroda, motoryzacja oraz zdrowie. Najbardziej pożądanymi polami współpracy wskazanymi przez marki są: innowacyjność, handel, CSR oraz edukacja.
Teraz rozpoczną się rozmowy z firmami, w celu ustalenia dalszych działań. Działania będą miały nie tylko wymiar lokalny, ale również ogólnokrajowy.
Ponadto w skład Konsorcjum Marki Poznań wejdą dwa nowe projekty "Inspired by Poznań" oraz "Poznań Pozitive".
"Inspired by Poznań" ma na celu promować kulturę w Poznaniu. Ma również pomóc artystom w tworzeniu przestrzeni do spotkań oraz nowych działań.
"Poznań Pozitive" jest projektem kierowanym do młodych zdolnych oraz zaangażowanych społecznie poznaniaków.