Ulica 27 Grudnia zamieni się w deptak?
Rewolucja czeka ulicę 27 Grudnia. Zarząd Dróg Miejskich chce wprowadzić tam strefę uspokojonego ruchu z większą przestrzenią dla pieszych, zieleni i kawiarnianych ogródków. Gdzie jeszcze ruch samochodowy może być wyciszany na korzyść pieszych?
Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął już pracę nad projektem zmian na ulicy 27 grudnia - W tej chwili trwają takie poważne przygotowania do stworzenia koncepcji uspokojenia ruchu na ulicy 27 grudnia - potwierdza Tomasz Libich z zespołu prasowego Zarządu Dróg Miejskich.
O zmiany na tej ulicy zabiegała komisja rewitalizacji, której przewodniczący nie chce zamykać całego obszaru dla kierowców - Miałby być dopuszczony ruch samochodowy, ale ulica byłaby przyjaźniejsza dla pieszych. Ze zmiana układu nawierzchni i możliwością przechodzenia przez jezdnię w każdym miejscu, z zielenią, z ułatwieniami dla handlu i usług - mówi Mariusz Wiśniewski, radny PO.
Takie zmiany to nie tylko estetyka. Depatki i strefy uspokojonego ruchu mają swoje znaczenie ekonomiczne - Handel i usługi w parterach wymagają przede wszystkim ruchu pieszego - mówi dr Krzysztof Celka, ekspert rynku nieruchomości. Specjaliści dodają też, że dbałość o estetykę publicznej przestrzeni nie powinna być ekstrawagancją, bo bezpośrednio wpływa na jakość życia - Nagle taka ulica nie jest ściekiem komunikacyjnym, gdzie jak na ulicy Szkolnej trzeba przedzierać się między samochodami a kamienicami, tylko można swobodnie spacerować, spotykać ludzi i obejrzeć miasto - mówi Jakub Głaz, krytyk architektury.
Podobną rewolucję przeprowadzono w tym roku na ulicy Taczaka, a do Zarządu Dróg Miejskich zgłaszają się przedsiębiorcy i mieszkańcy z Nowowiejskiego, Szewskiej i Wronieckiej by i tam ułatwić życie pieszym. Zmiany będą zachodzić tam, gdzie będą chcieć tego mieszkańcy i przedsiębiorcy. Specjaliści motywują jednak miasto do szybszego cywilizowania poznańskich ulic - Strategia miasta dotycząca uspokojenia ruchu ma osiemnaście lat, ale wydaje mi się, że rzeczy idą w dobrym kierunku, ale idą stanowczo zbyt wolno - podsumowuje Głaz.
Najpopularniejsze komentarze