Przedłużenie PST: ostatnie prace wykończeniowe
Na budowie przedłużenia trasy PST do Dworca Zachodniego trwają ostatnie prace wykończeniowe - sadzona jest tutaj zieleń, montowane są ławki. Sama trasa jest już gotowa. Jeszcze w lipcu Infrastruktura EURO Poznań 2012 chce złożyć wniosek o pozwolenie na użytkowanie obiektu do inspektoratu nadzoru budowlanego.
Budowa przedłużenia trasy PST wielkimi krokami zbliża się do końca. - Sama trasa jest już gotowa. W tej chwili skupiamy się na typowych pracach wykończeniowych polegających na zagospodarowaniu terenu. Sadzimy zieleń, montujemy ławki, przygotowujemy się do malowania oznakowania w okolicy nowej trasy - mówi Paweł Kołodziej z Infrastruktury EURO Poznań 2012.
Wykonawcy napotkali w czerwcu pewne problemy... pogodowe. Podziemia trasy połączone z przejściem podziemnym pod dworcem PKP zostały zalane przez wodę podczas ulew (dwa razy). Uszkodzone zostały systemy sterowania w nowych windach oraz nowych schodach ruchomych. - Jeszcze nie wymieniliśmy uszkodzonych części. Wykonawca szuka ich na całym świecie. Nieważne skąd będą pochodzić, ważne by były kompletne - podkreśla Kołodziej.
Prawdopodobnie jeszcze w lipcu IEP 2012 złoży wniosek do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego o wydanie pozwolenia na użytkowanie trasy. - Dziś lub w poniedziałek powinniśmy mieć opinię straży pożarnej. Czekamy jeszcze tylko na opinię inspekcji sanitarnej. Gdy ją otrzymamy składamy dokumenty w WINB - zapewnia.
Czy uszkodzone windy i schody ruchome będą mieć wpływ na odebranie trasy przez nadzór budowlany? - Schody i windy zostały odebrane przez Urząd Dozoru Technicznego więc teoretycznie nie powinniśmy mieć problemów przez to, że ze względu na zalanie trzeba wymienić część elementów. Trudno jednak powiedzieć jaki będzie mieć do tego stosunek inspektor nadzoru budowlanego. My na pewno będziemy się starali wymienić jak najwięcej zniszczonych części. Jeśli nie uda się wymienić wszystkich do czasu kontroli inspektoratu, na pewno określimy termin, w którym zostanie to zrobione - mówi Kołodziej.
Infrastruktura EURO Poznań 2012 jest w stałym kontakcie z MPK. - Chcemy zorganizować przejazdy testowe tramwajami nocą. Później trzeba zaplanować szkolenia motorniczych, ale by było to możliwe, konieczne jest uruchomienie podstacji przy Kaponierze, za którą odpowiada Zarząd Dróg Miejskich. To właśnie z niej zasilana będzie sieć trakcyjna na przedłużonej trasie PST - tłumaczy.
Trasa ma być dostępna dla pasażerów we wrześniu.
Najpopularniejsze komentarze