Poznań: moBILET do końca czerwca? Będzie działać dłużej
Gdy ostatniego dnia kwietnia moBILET zaczął wysyłać do użytkowników aplikacji informacje o wyłączeniu swojej usługi na terenie Poznania, mieszkańcy rozpętali burzę. Ostatecznie ZTM i moBILET doszli do porozumienia - aplikacja miała być aktywna w Poznaniu do końca czerwca. Będzie jednak działać dłużej.
30 kwietnia w ciągu kilku minut na naszą redakcyjną skrzynkę mailową dotarło kilkanaście informacji od czytelników w sprawie wyłączenia od 1 maja usługi moBILET w Poznaniu. Pasażerowie komunikacji miejskiej używający aplikacji na swoich smartfonach (umożliwia płacenie za przejazd komunikacją miejską przy użyciu telefonu komórkowego, a także opłacanie postoju w Strefie Płatnego Parkowania) byli wściekli.
Firma informowała, że musi wyłączyć usługę w Poznaniu ze względu na wygasającą umowę z Zarządem Transportu Miejskiego. ZTM w kwietniu ogłosił bowiem przetarg na obsługę płatności mobilnych w komunikacji miejskiej i parkowaniu.
Po interwencji mediów Zarząd Transportu Miejskiego zadeklarował, że aplikacja będzie działać w mieście po 1 maja. Strony doszły do porozumienia i ostatecznie uzgodniono, że poznaniacy będą mogli używać moBILETu do 30 czerwca.
Jak informuje Joanna Dorocińska z moBILET - od 1 lipca (poniedziałek) w Poznaniu wciąż będzie można korzystać z aplikacji. - Możemy zapewnić, że po 30 czerwca poznaniacy będą mogli korzystać z naszych usług. W tej chwili nie mogę jednak powiedzieć do kiedy będzie to możliwe - mówi. - Umowa z Zarządem Dróg Miejskich została już przedłużona. Prowadzone są ustalenia z Zarządem Transportu Miejskiego. To już ostatnia prosta przed zakończeniem rozmów - dodaje. - Mieszkańcy mogą być spokojni. Usługa nie zostanie wyłączona w niedzielę - kończy.