CH Metropolis: ruszają konsultacje w sprawie przebudowy dróg
Do 25 czerwca poznaniacy mogą zgłaszać uwagi dotyczące projektu przebudowy dróg w sąsiedztwie CH Metropolis, którego budowa ma się rozpocząć w przyszłym roku. Inwestycja będzie dotyczyć ulic Dmowskiego, Krauthofera, Hetmańskiej, Góreckiej, a także Nowej Opolskiej.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem w czerwcu inwestor stawiający centrum handlowe Metropolis powinien otrzymać pozwolenie na budowę. Wówczas w marcu przyszłego roku miałaby się rozpocząć inwestycja.
Już w kwietniu informowaliśmy, że Echo Investment (inwestor) podpisał z miastem umowę partycypacyjną. - Ustala ona zasady współpracy oraz zakres zobowiązań inwestora polegających na budowie i przebudowie: układu drogowego, systemu infrastruktury technicznej w zakresie odprowadzania wód deszczowych oraz systemu infrastruktury technicznej w zakresie odprowadzania ścieków komunalnych i dostaw wody, związanych z budową CHR Metropolis - wyjaśniał nam Paweł Słupski z Echo Investment.
Dziś Zarząd Dróg Miejskich prezentuje projekt przebudowy dróg znajdujących się w sąsiedztwie planowanego centrum handlowego. - Inwestycja w całości zostanie sfinansowana przez Echo Investments. Szacunkowy koszt inwestycji drogowej wynosi 16 550 000 zł - tłumaczy ZDM.
Jakie zmiany czekają okolicę CH Metropolis? Inwestycja obejmie kilka ulic. Ulica Dmowskiego zostanie przebudowana na odcinku od Hetmańskiej do Krauthofera. Na skrzyżowaniu z Hetmańską na trasie pojawi się dodatkowy pas do skrętu w prawo, zmodernizowana zostanie sygnalizacja świetlna w tym miejscu. Dodatkowo na Dmowskiego zaplanowano budowę przystanków autobusowych, chodników i ścieżek rowerowych, a także położenie tu nowej nawierzchni jezdni.
Spore zmiany mają zajść na ulicy Krauthofera - od Hetmańskiej do Góreckiej. Na skrzyżowaniu z ul. Romana Dmowskiego ma się pojawić dodatkowy pas ruchu do skrętu w prawo, przebudowane będzie skrzyżowanie Krauthofera z Górecką. Po północnej stronie ulicy mają się pojawić dwa zjazdy publiczne. Na fragmencie ulicy pojawią się dwie dwupasmowe jezdnie z pasem rozdziału, a na kolejnym fragmencie jedna jezdnia o trzech pasach ruchu. Zgodnie z projektem zostaną wybudowane sygnalizacje świetlne m.in. na skrzyżowaniach z Górecką i Nową Opolską, ta na skrzyżowaniu z Dmowskiego zostanie przebudowana. Po obu stronach ulicy powstanie chodnik.
Kolejne modyfikacje zaplanowano na ulicy Hetmańskiej (odcinek od Dmowskiego do Góreckiej). Na południowej jezdni - od Głogowskiej w kierunku 28 Czerwca 1956 - wybudowany zostanie dodatkowy trzeci pas ruchu. Powstanie tu droga serwisowa, do której prowadzić będą zjazdy publiczne. Zaplanowano także wybudowanie chodnika i ścieżki rowerowej po tej stronie ulicy.
W ramach inwestycji wybudowana zostanie ulica Nowa Opolska, która będzie łączyć Krauthofera i Hetmańską. Na skrzyżowaniu Nowej Opolskiej i Hetmańskiej przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna.
Jak zaznacza ZDM, w projekcie uwzględniono potrzeby osób niepełnosprawnych. - W całym opracowaniu zastosowano rozwiązania sytuacyjne i wysokościowe umożliwiające pełny dostęp do infrastruktury ulicznej osobom niepełnosprawnym. Na każdym przejściu dla pieszych i przejeździe zaprojektowano obniżone krawężniki.
Uwagi można zgłaszać TUTAJ do 25 czerwca. W tym samym miejscu można znaleźć projekt w powiększeniu.
Najpopularniejsze komentarze