Poznań: moBILET jednak zostaje!
Na oficjalnej stronie internetowej systemu moBILET, dzięki któremu poznaniacy mogą jeździć komunikacją miejską z biletem w telefonie komórkowym, we wtorek pojawiła się informacja o wyłączeniu usługi od 1 maja. Pasażerowie byli wściekli. Po dwóch godzinach ZTM i moBILET doszli do porozumienia - moBILET ma wciąż działać w Poznaniu.
AKTUALIZACJA
Zarząd Transportu Miejskiego wystosował komunikat, w którym przeprasza za całe zamieszanie. - Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu przeprasza za wszelkie niedogodności, które powstały w związku z niedostateczną informacją na temat usługi Mobilet, umożliwiającej kupowanie biletów jednorazowych za pośrednictwem telefonu komórkowego.
- Informacje o zaprzestaniu świadczenia usług w Poznaniu (na skutek wygaśnięcia umowy), które trafiły we wtorek 30 kwietnia do użytkowników systemu Mobilet, były wynikiem nieporozumień informacyjnych między operatorem usługi Mobilet a Zarządem Transportu Miejskiego. Zapewniamy, że pasażerowie, którzy dotąd korzystali z tej usługi, będą mogli - do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia przetargu i wyboru operatora - nadal nabywać bilety w tej formie, za pomocą aplikacji Mobilet. Jest to możliwie dzięki dodatkowemu porozumieniu z firmą Mobilet.
Takie stanowisko potwierdza również moBILET. Komunikat o wyłączeniu usługi na terenie Poznania już zniknął ze strony internetowej firmy. - Odbyliśmy rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego i w związku z tym staramy się, by jednak od środy wciąż można było korzystać z aplikacji. W tym celu kompletujemy obecnie dokumenty - wyjaśnia Andrzej Ankudo Jankowski, dyrektor moBILET. - Ciągłość usługi powinna zostać zachowana - dodaje.
ZTM zapewnia, że niezależnie od rozstrzygnięcia przetargu, pasażerowie będą mogli kupować bilety przez telefon komórkowy i zostanie zachowana ciągłość. - Niezależnie od tego, który z operatorów będzie w przyszłości sprzedawał bilety za pośrednictwem telefonu komórkowego (analizowane są 3 złożone oferty), ZTM zapewni pełną informację pasażerom, a jednocześnie - zapewni ciągłość w dostępie do biletów jednorazowych sprzedawanych tą drogą.
12.10
W ciągu kilku minut na naszą redakcyjną skrzynkę mailową dotarło kilkanaście informacji od czytelników w sprawie wyłączenia od 1 maja usługi moBILET w Poznaniu. - Jednym słowem - skandal. Dawno mnie nic tak nie rozwścieczyło jak to - pisze Sebastian. - Jestem mieszkańcem Swarzędza i mało korzystam z komunikacji miejskiej jednak ta informacja mnie bardzo zasmuciła - dodaje Przemek. - Poznańska firma nie obsługuje poznania. Gratulacje dla włodarzy miasta. Po co naprawiać coś co świetnie działa - pisze kolejny czytelnik.
- Jak długo potrwa wybór nowego operatora? Jak dobrze pójdzie to pewnie z pół roku. Dlaczego ZTM na czas wyboru i realizacji nowego systemu nie przedłużył umowy z mobilet-em? Dlaczego ZTM, w ogóle chce wymieniać system skoro istniejący system działa dobrze i jest chwalony przez tysiące użytkowników. Dlaczego mobilet może dobrze działać w innych miastach a w moim mieście nie - dopytuje Jakub.
- Jak zwykle okazało się, że Poznań "KNOW-HOW"... tylko mieszkańcy nie bardzo "KNOW-WHY". Urzędnicy postanawiają uszczęśliwić mieszkańców na siłę, nie bardzo przejmując się ich potrzebami. Komu przeszkadza sprawnie działający system - system, który jest i może być używany w całej Polsce za pomocą jednego konta, testowany przez tysiące użytkowników i właściwie spełniający wszelkie potrzeby - pisze kolejny czytelnik.
Na oficjalnej stronie internetowej systemu moBILET pojawił się we wtorek komunikat, w którym firma wyjaśnia, że od 1 maja jest zmuszona wyłączyć usługę na terenie Poznania. Tym samym poznaniacy nie będą mogli płacić za bilety ZTM przez telefon komórkowy, ani w ten sposób opłacać Strefy Płatnego Parkowania.
- Przyczyną tej sytuacji jest wygaśnięcie umów z Zarządem Transportu Miejskiego oraz Zarządem Dróg Miejskich w Poznaniu - wyjaśnia firma. - Na początku kwietnia poznański ZTM ogłosił przetarg na obsługę płatności mobilnych w komunikacji miejskiej i parkowaniu. Miejskie jednostki organizacyjne zdecydowały się wyłonić jednego operatora, który będzie miał wyłączność na sprzedaż elektronicznych biletów dla obydwu usług. Pomimo naszych wysiłków, ostatecznie ofertę tańszą dla miasta złożyła warszawska firma, która najprawdopodobniej uzyska zlecenie na obsługę płatności mobilnych do końca bieżącego roku - dodaje.
- Ponieważ dotychczasowe umowy wygasają 30 kwietnia, nie mamy prawnej możliwości dalszego funkcjonowania w Poznaniu. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że ograniczenie dostępu do biletów będzie dotyczyło kilkudziesięciu tysięcy rozczarowanych mieszkańców Poznania i aglomeracji. Pragniemy zapewnić, że jako poznańska firma uczyniliśmy wszystko, aby kontynuować świadczenie usług w mieście, które jest dla nas szczególnie ważne i że będziemy starali się ponownie udostępnić nasz system w Poznaniu.
Zapytaliśmy Bogusława Bajońskiego, dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego o tą sytuację. - Jestem zaskoczony, że system przestanie działać. Musimy to wyjaśnić i sprawdzić. Zrobimy wszystko, by aplikacja była w najbliższym czasie dostępna w Poznaniu - tłumaczy. Informację zaktualizujemy, gdy tylko otrzymamy stanowisko ZTM w tej sprawie.
Osoby, które posiadają środki na koncie w systemie, dostaną ich zwrot po przesłaniu do systemu odpowiedniej dyspozycji.
Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że ZTM ogłosił przetarg na wybór firmy, która stanie się nowym operatorem zajmującym się sprzedażą biletów przez telefon komórkowy oraz możliwością wnoszenia opłat za Strefę Płatnego Parkowania przez komórkę (tutaj).
Najpopularniejsze komentarze