Poznań za pół ceny ponownie sukcesem
Poznaniacy i turyści z całego kraju brali udział w tegorocznej edycji akcji "Poznań za pół ceny". W weekend w naszym mieście można było nie tylko taniej zjeść i przenocować w hotelu. W promocyjnych cenach lub bezpłatnie dostępne były miejsca, do których normalnie nie ma dostępu.
W ostatni weekend w Poznaniu odbyła się kolejna edycja akcji "Poznań za pół ceny". W mieście widać było tłumy ludzi, którzy chcieli maksymalnie wykorzystać obniżkę cen w rekordowej liczbie punktów na mapie Poznania.
Choć wydawałoby się, że obniżanie cen wiąże się ze stratami, w przypadku akcji "Poznań za pół ceny" jest to pewnego rodzaju inwestycja. Turyści dzięki akcji mają szansę zobaczyć miejsca, które na co dzień są niedostępne lub nie cieszą się wielką popularnością. Zdaniem organizatorów, w tym roku wydarzenie ponownie odniosło sukces. - Chodzi o to, aby każdy weekend w Poznaniu był przynajmniej w połowie tak dobry jak ten - mówi Jan Mazurczak z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. - Akcję robimy po to, żeby pokazać bogatą ofertę turystyczną Poznania. Chcemy pokazać, że warto myśleć o weekendzie w Poznaniu - dodaje.
W ciągu dwóch weekendowych dni restauracje, kawiarnie, hotele, sklepy i poznańskie atrakcje sprzedały łącznie ponad 100 tysięcy biletów, wejściówek, dań i napojów. W akcji udział wzięło 180 punktów, co jest rekordową liczbą. Ale to nie koniec dobrych informacji. Wstępne szacunki mówią, że w ostatni weekend Poznań odwiedziło nawet 4-razy więcej turystów niż w normalny weekend.
- Mnóstwo jest osób, które przyjechały bezpośrednio ze względy na akcję "Poznań za pół ceny" - tłumaczy Monika Gościniak z Centrum Informacji Turystycznej. - Inni dowiedzieli się o akcji na miejscu, ale bardzo chętnie korzystali z promocji i miło ją wspominają - dodaje.
Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się miejsca, które są niedostępne na co dzień dla zwiedzających. Chodzi m.in. o fort VIIa na Marcelinie. Obiekt niedługo zostanie przebudowany i była to ostatnia szansa, by go zobaczyć w takim kształcie. Z okazji skorzystało około 3 000 osób. Wiele osób pojawiło się także w Starym Browarze, w którym można było zwiedzać jego zakamarki pod pieczą przewodnika.
Zobacz fotorelację ze zwiedzania Starego Browaru!