Nowa firma będzie obsługiwać płatności mobilne za parkowanie i bilety
Tylko kilka procent osób płaci za bilety na tramwaj i autobus oraz strefę parkowania przez telefon komórkowy. Zarząd Transportu Miejskiego chce to zmienić. Wybiera właśnie nowego operatora systemu. I to on będzie odpowiedzialny między innymi za promocję sprzedaży biletów przez komórkę.
W pierwszym kwartale 2011 roku przy pomocy systemu Mobilet sprzedano jeden procent biletów. Wpływy do budżetu wyniosły około osiemdziesięciu tysięcy złotych. W tym roku jest to cztery procent użytkowników i trzysta sześćdziesiąt tysięcy złotych w kasie Zarządu Transportu Miejskiego. Trochę lepiej wyglądają statystyki w przypadku opłat za parkowanie w strefie. Choć i tu są problemy z dotarciem do potencjalnych klientów - Nie korzystam z tego, nie wiedziałam, że jest tak możliwość - mówi jedna z poznanianek.
Dziś otwarto oferty w nowym przetargu na operatora mobilnych płatności, trzy firmy wyceniają swoje usługi na kwoty od kilkudziesięciu do stu tysięcy złotych. Jednym z warunków umowy ma być też akcja promocyjna aplikacji mobilnej - Promocję będzie prowadziła firma, która wygra przetarg, a także będziemy prowadzić my. Tak jak robiliśmy to do tej pory - mówi Krzysztof Choczaj z ZTM.
Michał Beim z Instytutu Sobieskiego twierdzi, że poznańska aplikacja ma bardzo małe możliwości i przytacza przykład niemieckiej aplikacji, która integruje całą niemiecką komunikację publiczną. Zdaniem eksperta problemem jest też brak zaufania do nowoczesnych technologii - My dopiero się uczymy zaufania do różnych kanałów sprzedaży takich jak Internet czy telefonia komórkowa - mówi Beim.
Zarząd Transportu Miejskiego na obsługę nowego systemu przeznaczył około 120000 złotych. Wyniki przetargu poznamy za dwa tygodnie.
Najpopularniejsze komentarze