Reklama
 Pogoda jutro  Pogoda Poznań
2 -3
Reklama

Zima na trasie na Franowo: schody do tunelu śliskie

KaT
piątek, 7.12.2012 r.
godz. 11.09
KaT | piątek, 7.12.2012 r., godz. 11.09
Schody prowadzące na przystanek jeszcze przed opadami śniegu - fot. Jakub Marciniak

To pierwsza zima na trasie tramwajowej prowadzącej na poznańskie Franowo. Pasażerowie skarżą się, że schody, którymi można się dostać na przystanki w tunelu, są oblodzone, a przez to bardzo śliskie. MPK zapewnia, że zadba o bezpieczeństwo pasażerów, ale równocześnie podkreśla, że nie rozumie dlaczego położono tu śliskie płytki.

zakładka
POGODA
DZISIAJ
pogoda
0°C 1021 hPa
JUTRO
pogoda
2°C 1027 hPa
POJUTRZE
pogoda
1°C 1024 hPa
NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI

Pierwsze tak duże opady śniegu w tym sezonie oraz pierwsze poważniejsze mrozy to „zimowy chrzest” dla trasy tramwajowej na Franowo. Jak się okazuje, potwierdzają się obawy MPK - płytki ułożone na peronach przystanków oraz na schodach prowadzących na przystanki w tunelu są obecnie bardzo niebezpieczne dla pasażerów.


- Chciałbym zwrócić uwagę na jeden bardzo istotny problem jaki występuje na nowej trasie na Franowo na przystankach Piaśnicka/Kurlandzka oraz Piaśnicka/Rynek - pisze nasz czytelnik, Marcinos. - Schody ani perony nie są odśnieżane ani posypywane solą, przez co są bardzo śliskie i niebezpieczne - dodaje. - Problem ten niestety istnieje również w przypadku opadów deszczu, a na półpiętrach zalega wtedy dużo wody.

W tej sprawie napisała do nas również Natalia. - Podłoga sama w sobie jest śliska, a jak spadnie śnieg i buty pasażerów są nim oblepione, o wypadek bardzo łatwo! Uważam, że tego typu podłoga jest niedopuszczalna na przystankach autobusowych czy tramwajowych. Nie mam pojęcia jakim sposobem projekt wyłożenia posadzki przystanków został zatwierdzony - pisze.

Miejskie Przedsiębiorstw Komunikacyjne już po oddaniu trasy tramwajowej zwracało uwagę na materiały użyte do pokrycia nawierzchni peronów oraz schodów. - Już kilka miesięcy temu zastanawialiśmy się dlaczego wykonawca zdecydował się na użycie takich śliskich płytek - mówi Iwona Gajdzińska, rzeczniczka MPK. - W naszych szerokościach geograficznych zima wiąże się ze śniegiem i oblodzeniem. Do przewidzenia było, że na śliskich płytkach w tunelu pojawi się taki problem - dodaje.

Gajdzińska przyznaje, że obecnie trudno jest mówić o zmienianiu nawierzchni schodów. - Inwestycję dopiero zakończono i wymienianie płytek nie wchodzi w grę. Nasze służby zostały poinformowane, by zwracać szczególną uwagę na przystanki w tunelu podczas opadów śniegu i mrozu. Będziemy robić wszystko, by zapewnić pasażerom bezpieczeństwo - kończy.

Reklama