Reklama
Reklama

Poznań Główny: w 2013 kładka połączy parking i perony 4-6

fot. TriGranit
fot. TriGranit

Wiosną przyszłego roku rozpoczną się prace związane z budową kładki, która połączy budowany przez TriGranit parking nad peronami 1-3 oraz perony 4, 5 i 6. Dzięki temu piesi z ulicy Głogowskiej łatwiej dostaną się na nowy dworzec PKP.

Wiosną 2013 roku mają się rozpocząć prace związane z budową kładki dla pieszych, która ma ułatwić poruszanie się pomiędzy nowym budynkiem dworca, wielopoziomowym parkingiem i peronami 4, 5, 6, a przy tym również Dworcem Zachodnim. TriGranit, który kładkę wykona, chciał poczekać z jej budową do momentu zmodernizowania peronów 4-6 przez kolejarzy. Ci jednak wciąż planują inwestycję.

- Niezależnie od tego, na jakim etapie jest, czy będzie remont peronów 4-6 chcemy zrealizować nasz projekt w całości, a więc chcemy wybudować kładkę - mówi Przemysław Terlecki z TriGranitu. - Będzie to uzupełnienie dla przejścia podziemnego, które nie zostanie zlikwidowane.

Jak będzie wyglądać kładka? - Na 90% od strony Dworca Zachodniego pojawią się schody ruchome, po których dostaniemy się na kładkę. Będą również prowadzić z kładki na chodnik. Jeśli chodzi o dostęp do peronów, nie będziemy montować tu schodów ruchomych. Na każdy peron dojdziemy kamiennymi schodami, będzie też można skorzystać z windy - zapewnia.

Terlecki wyjaśnia, że kładka da możliwość poznaniakom poruszającym się po ulicy Głogowskiej na szybkie dostanie się do nowego budynku dworca. - Z kładki chętnie będą korzystać również goście targowi. Liczymy, że będzie to spore ułatwienie dla pasażerów PKP i gości galerii handlowej.

Kładka ma być gotowa pod koniec przyszłego roku, a więc wraz z całym kompleksem budowanym przez TriGranit. - Trudno mi jednak w tej chwili powiedzieć, czy tego terminu w przypadku kładki uda się dotrzymać. Na drodze mogą stanąć przeszkody w postaci np. rozpoczęcia modernizacji peronów 4-6. Wówczas może się okazać, że prace przy kładce trzeba będzie z jakiegoś powodu wstrzymać. Nie jesteśmy jedynymi inwestorami na tym terenie.

Dzięki kładce dostaniemy się z Dworca Zachodniego do budynku wielopoziomowego parkingu. Stąd będzie można przejść kładką do budynku dworca PKP i dworca autobusowego. Z samego parkingu wielopoziomowego będą również wyjścia bezpośrednio na peronu 1-3. - Na pewno osoby tylko parkujące na naszym parkingu nie będą musiały wychodzić z budynku przez dworzec PKP. Będą mogły zejść bezpośrednio na perony - kończy Terlecki.

Przedstawiamy wizualizacje kładki (są dwie opcje - ze schodami ruchomymi i bez schodów ruchomych na końcu kładki, ta pierwsza jest bardziej prawdopodobna). TriGranit zastrzega, że to wyłącznie wizualizacja koncepcji poprowadzenia kładki nad peronami po stronie zachodniej dworca kolejowego.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

9℃
-1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
32.52 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro