Alba Tour: jest szansa na odzyskanie pieniędzy
Kilka tysięcy osób wykupiło wycieczki w poznańskim biurze podróży Alba Tour, które w czwartek wieczorem ogłosiło, że zawiesza swoją działalność. Większość z turystów zakupiło wczasy przez Groupon. Mamy dobrą informację - odzyskają swoje pieniądze.
Już w piątek informowaliśmy, że poznańska Alba Tour jest kolejnym biurem podróży po Sky Clubie, które ma problemy finansowe. W chwili ogłoszenia zawieszenia działalności przez firmę na wczasach zagranicą przebywało ponad 400 osób. Większość z nich w nocy z piątku na sobotę powróciła do Polski samolotami opłaconymi przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Kolejny lot zaplanowano na sobotę. Do kraju powróciło nim około 150 ostatnich klientów Alba Tour przebywających w Egipcie. Tym samym wszyscy przebywają już w Polsce.
Podczas piątkowej konferencji prasowej zorganizowanej przez marszałka Marka Woźniaka informowano, że biuro Alba Tour było ubezpieczone na kwotę minimalną - 209 tysięcy złotych. Sam koszt sprowadzenia turystów do Polski to około 600 tysięcy złotych. - To pieniądze podatników - mówił Marek Woźniak. Dodał również, że osoby, które wykupiły wczasy z Alba Tour, a jeszcze na nie nie poleciały będą mieć spore problemy z odzyskaniem wpłaconych pieniędzy.
Jest jednak dobra informacja. Osoby, które wykupiły wczasy z Alba Tour poprzez portal Groupon zajmujący się grupowymi zakupami, odzyskają swoje pieniądze. Na blogu Groupona pojawiło się oficjalne oświadczenie w tej sprawie.
- Klienci, którzy wykupili jedną z ofert Alba Tour Polska, jednak nie wpłacili pozostałej kwoty na konto Alba Tour Polska, otrzymają pełny zwrot pieniędzy wpłaconych do Groupon Polska - czytamy. - Klienci, którzy dokonali rezerwacji oraz wpłacili pozostałą kwotę na konto Alba Tour Polska, otrzymają do wyboru dwie opcje:
1) Propozycję innej, dowolnej oferty turystycznej z katalogu znajdującego się na stronie http://lastminute.groupon.pl i obejmującego oferty największych i renomowanych biur podróży. Do dyspozycji oddajemy klientom co najmniej kilkaset aktualnych ofert w dowolnych terminach. Przy wyborze oferty o pełnej wartości podstawowej ceny imprezy, na którą wykupiony został kupon, klienci nie będą musieli dodatkowo dopłacać, zaś jeśli wartość oferty będzie wyższa, wystarczy dopłacić różnicę. Groupon nie zwraca różnicy w przypadku wyboru oferty tańszej. Na wybór oferty klienci mają do 30 dni.
2) Pełny zwrot zarówno 30% wpłaconych na konto Groupon, jak i 70% wpłaconych na konto Alba Tour Polska, w przypadku braku zainteresowania ofertą zastępczą.
Groupon przyznaje, że nie musi oddawać klientom pieniędzy wpłaconych bezpośrednio do Alba Tour, ale robi to, by odzyskać zaufanie. - Zaistniała sytuacja jest również dla nas przykrym zaskoczeniem, jednak czujemy się w obowiązku pomóc im w tej trudnej chwili i chcemy dołożyć wszelkich starań, aby ograniczyć przykre doświadczenia do minimum.
Szczegóły tutaj. Według zarządu Groupona, wczasy z Alba Tour na portalu wykupiło około 3 tysięcy osób. Połowa z nich wycieczki ma już za sobą. Na wypłaty dla klientów oszukanych przez Alba Tour Groupon przeznaczy milion złotych.