Reklama
Reklama

Zielone światło dla tunelu na Franowie

Trasa tramwajowa na Franowo otrzymała pozytywną opinię straży pożarnej. W poniedziałek kontrolę przeprowadzi Powiatowy Inspektor Budowlany, a do końca lipca w tunelu powinny pojawić się tramwaje.

Trasa na Franowo miała być oddana jeszcze przed rozpoczęciem Euro, termin przesunięto na 14 czerwca, ale i tego nie udało się dotrzymać. Od tego czasu, osoby odpowiedzialne za inwestycję, odmawiały podania nowego terminu otwarcia. W ostatnich tygodniach trasa na Franowo testowana była przez pracowników MPK oraz strażaków. Przypomnijmy, że podczas poprzednich kontroli zabezpieczenia przeciwpożarowego w 800-metrowym tunelu, strażacy dopatrzyli się ponad 50 nieprawidłowości - Ten obiekt nie został de facto zakończony na ówczesny czas. W związku z tym nie było też możliwości dokonania oceny zgodności wykonania obiektu z projektem budowalnym. Jak również nie mieliśmy możliwości stwierdzenia, czy sprzęt i urządzenia pożarnicze i ratownicze zapewniają skuteczną ochronę przeciwpożarową - mówi Michał Szymaniak z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu..

W dniu dzisiejszym strażacy ogłosili pozytywną decyzję w sprawie trasy tramwajowej na Franowo. Po przeprowadzeniu testów uznali, że wszystkie kluczowe problemy zostały usunięte i możliwe jest uruchomienie trasy tramwajowej. Choć to nie oznacza, że tramwaje wyjadą od razu na trasę.

W poniedziałek odbiorem technicznym ma zająć się Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego- Znamy ten obiekt, więc to nam nie powinno sprawić dużego kłopotu. Myślę, że to jest jeden dzień, jeżeli chodzi o kontrole obowiązkową, a równolegle sprawdzamy wszystkie dokumenty. W tym stanowiska innych służb i inspekcji. One muszą być bez sprzeciwu i bez uwag - mówi Paweł Łukaszewski, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego.

Odpowiednie szkolenia muszą przejść również pracownicy MPK. W tej chwili szkolenie przechodzi grupa trzydziestu motorniczych - Pięć godzin każdy motorniczy musi przejechać. Przeszkolenie dotyczy nie tylko samego przejazdu, bezpiecznego przejazdu przez tunel, ale również zachowania i postępowania w sytuacjach nadzwyczajnych, do których może dojść podczas przejazdu w tunelu. Takich zdarzeń jak na przykład pożar czy intruz w tunelu - wyjasnia Iwona Gajdzińska, rzeczniczka MPK.

W tej chwili kary, które można nałożyć na firmę realizującą inwestycję sięgają 3 milionów złotych. Czy będą egzekwowane zależy od inwestora odpowiedzialnego za budowę trasy. Nieoficjalnie mówi się, że trasa tramwajowa zostanie otwarta w ostatnich dniach lipca.

Czy firma budująca trasę na Franowo powinna zapłacic karę za spóźnienie?

  • 0%
  • 0%
  • 0%

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

9℃
-1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
28.07 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro