Reklama
Reklama

Otwierają Poznań Główny, Inwestycje dla Poznania proszą

Źródło: Wikipedia
Źródło: Wikipedia

We wtorek otwarty zostanie nowy dworzec Poznań Główny. Z tej okazji Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania przygotowało list otwarty do Sławomira Nowaka, ministra transportu i budownictwa, w którym zawiera prośbę - "Nowe, może być lepsze!".

Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania od początku powstawania nowego dworca Poznań Główny i remontów na peronach kolejowych przygląda się materiałom zastosowanym w trakcie inwestycji, a także ogólnej estetyce i funkcjonalności obiektów.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA


W związku z otwarciem nowego Poznania Głównego Stowarzyszenie opublikowało list otwarty do Sławomira Nowaka - ministra transportu. Członkowie IdP zwracają w nim uwagę na "uwagę na problemy i wyzwania stojące na drodze do osiągnięcia celu: stworzenia obiektu funkcjonalnego i przyjaznego pasażerom".

Zdziwienie członków SIdP wywołuje jakość wykonania peronów 1-3. - Gdy nowy budynek dworca jest już gotowy, widać jak bardzo estetycznie i funkcjonalnie odstają od niego perony 1-3, wykonane przez PKP PLK S.A. Zastosowano na nich nietrwałą i szpetną kostkę betonową oraz kiepskiej jakości elementy infrastruktury jak np. druciane siedziska. Nawierzchnia ta już po kilku miesiącach użytkowania jest w wielu miejscach nierówna - czytamy w liście. - W chwili obecnej największa i najbardziej obciążona pasażerami stacja kolejowa zlokalizowana w zachodniej części kraju - Poznań Główny została wyremontowana na najniższym dopuszczalnym przez polskie przepisy poziomie estetycznym i funkcjonalnym. To poważne zaniedbanie.

Stowarzyszenie apeluje do ministra o "wymuszenie na PKP PLK S.A. naprawienie błędów oraz nadzór nad kolejnymi etapami budowy ZCK Poznań Główny". Chodzi o: remont peronów 4-6 (zastosowanie trwałej nawierzchni z płyt granitowych, funkcjonalnych i estetycznych elementów infrastruktury, podwyższenie poziomu peronów), wymianę kostki betonowej na trwałą granitową nawierzchnię na peronach 1-3 wraz z elementami infrastruktury (ławki, lampy), a także doprowadzenie placu przydworcowego do stanu ładu przestrzennego.

Dodatkowo SIdP prosi o zachowanie dotychczasowego budynku dworca do celów obsługi pasażerów w przyszłości. - Milionowa aglomeracja poznańska stanie prędzej czy później przed kwestią uruchomienia sprawnego systemu kolei podmiejskiej typu S-Bahn. W naszym przekonaniu warto być gotowym na większy ruch pociągów i większą liczbę pasażerów.

Ostatni postulat dotyczy wybudowania kolejnego peronu (za obecnym peronem trzecim). - Postulujemy także wybudowanie planowanego, dodatkowego peronu przy obecnym peronie trzecim, nawet jeśli przez najbliższe kilkanaście lat nie będzie on obsługiwał kolei dużych prędkości (jak pierwotnie planowano). Może równie dobrze obsługiwać ruch pociągów zwykłych.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

3℃
-1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
22 km
Stan powietrza
PM2.5
21.10 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro