Roosevelta: fragment torowiska już jest
Na przebudowywanym odcinku Roosevelta pojawił się fragment nowego torowiska. Tymczasem na budowie przedłużenia trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju prace prowadzone są w kilku miejscach - w tym na terenie przy Głogowskiej, gdzie nowa linia tramwajowa połączy się z tą już istniejącą.
Pierwszy etap przebudowy węzła komunikacyjnego Kaponiera zakończy się nie 30 kwietnia, a w drugiej połowie maja. - Po prostu rozszerzono zakres prac, a na ich wykonanie potrzebny jest czas - tłumaczył na początku kwietnia Krzysztof Woch, rzecznik Hydrobudowy Polskiej.
Woch zapewnia, że Hydrobudowa robi wszystko, by nie tylko samochody, ale też tramwaje mogły wjechać na przebudowany odcinek Roosevelta jeszcze przed EURO 2012. Kilka dni temu na placu budowy pojawił się pierwszy fragment nowego torowiska. Przed wykonawcą wciąż jednak sporo pracy.
Równocześnie prowadzone są roboty na budowie przedłużenia trasy PST do Dworca Zachodniego. Wykonawca inwestycji prowadzi prace nie tylko przy konstrukcji, na której wsparta jest ulica Roosevelta, czy w tunelu łączącym Poznań Główny z Dworcem Zachodnim, ale też w okolicach połączenia dotychczasowej PST z nową trasą i przy ulicy Głogowskiej. To właśnie tutaj nowa trasa będzie się łączyć z torowiskiem prowadzącym m.in. w kierunku Górczyna.
Prace nad przedłużeniem PST mają potrwać do końca 2012 roku. Całkowita przebudowa Kaponiery zakończy się natomiast w listopadzie 2013 roku. W sierpniu zacznie się bowiem drugi, obejmujący więcej prac, etap tej inwestycji.