Trasa na Franowo będzie gotowa na EURO
W środę odbyło się spotkanie zarządu spółki Infrastruktura EURO Poznań 2012 z konsorcjum firm zajmujących się budową trasy tramwajowej na Franowo. Wykonawca generalny deklaruje, że prace na budowie przyspieszą i zakończą się do 30 maja.
We wtorek informowaliśmy, że w przypadku terminu oddania do użytkowania trasy tramwajowej na Franowo pod uwagę brane są dwa warianty - optymistyczny i pesymistyczny. Optymistyczny zakładał, że prace uda się zakończyć do 30 maja i w trakcie EURO pojedziemy wszystkimi tramwajami, które mają kursować po nowej trasie. Zgodnie z pesymistycznym wariantem trasą moglibyśmy pojechać tylko jednym tramwajem - linią specjalną i to na warunkowym pozwoleniu.
- W środę odbyło się spotkanie spółki Infrastruktura EURO Poznań 2012 oraz głównego wykonawcy inwestycji, który zadeklarował, że do 30 maja prace zostaną ukończone i komplet dokumentów trafi do Inspektoratu Nadzoru Budowlanego - mówi Gerard Masłowski z IEP 2012.
Wykonawca zintensyfikuje prace na budowie tak, by zdążyć do końca przyszłego miesiąca. - Na budowie pojawiły się dodatkowe brygady pracowników, wykonawca będzie pracował na trzy zmiany. Już teraz przepraszam okolicznych mieszkańców za ewentualne niedogodności, jakie mogą wystąpić podczas nocnych prac na budowie. Będą one jednak wykonywane w tunelu i nie powinny powodować dużego hałasu - wyjaśnia.
Masłowski podkreśla, że w przypadku trasy na Franowo jest dokładnie tak, jak z każdą inną budową. - Trzeba brać pod uwagę różne scenariusze - i te realne i te pesymistyczne. W środę wykonawca zapewnił nas, że zrobi wszystko, by złożyć komplet dokumentów w Nadzorze Budowlanym do 30 maja.
- Inspektorat Nadzoru Budowlanego przyznał, że odbiór trasy przebiegnie ekspresowo. Liczymy, że pozwolenie na użytkowanie powinno być wydane do 8 czerwca. Objęte jest klauzulą natychmiastowej wykonalności - oznacza to tyle, że pasażerowie od razu będą mogli zacząć korzystać z nowej trasy. Każdy wie, że to ważna inwestycja na EURO i dlatego robione jest wszystko, by zdążyć do Mistrzostw.
Już po EURO miałyby się zakończyć ostatnie prace związane np. z nasadzaniem roślinności przy trasie. - Jak już raz trasę otworzymy, to na pewno nie po to, by po kilku tygodniach użytkowania znowu ją zamykać. Nasadzanie roślinności, czy inne prace wykończeniowe nie sprawią utrudnień w kursowaniu tramwajów po trasie - kończy.
Najpopularniejsze komentarze