Reklama
Reklama

Rataje: mieszkańcy proponują zmiany w komunikacji

fot. arek/archiwum
fot. arek/archiwum

Przez cztery dni na Ratajach odbywały się konsultacje z mieszkańcami dotyczące zmian w komunikacji miejskiej w tym rejonie po uruchomieniu tramwaju na Franowo. Rada Osiedla Chartowo przedstawiła propozycje mieszkańców.

Konsultacje, które zorganizowana Rada Osiedla Chartowo, zakończyły się 22 marca. - Wzięło w nich udział kilkaset osób, które mieszkają w tym rejonie miasta - mówi Krzysztof Cieloch, radny osiedlowy z Chartowa.

Mieszkańcy mieli się wypowiedzieć na temat propozycji zmian przedstawionych przez ZTM Poznań. Według planów ZTM jedynie tramwaj linii 11 zmieni swoją trasę i skierowany zostanie do pętli Ogrody, a na trasie piątkowskiej zastąpi go linia 18. 1, 11 i 16 dojedziemy do pętli Franowo.

Duże zmiany miałyby nastąpić natomiast w komunikacji autobusowej. ZTM zakłada, że z rozkładów jazdy zniknie autobus pośpieszny A, który na ratajskim odcinku zostanie zastąpiony autobusem 97. Likwidacji ulegnie pętla M1 Centrum Handlowe, a autobus 52 będzie dojeżdżał tylko do szpitala na osiedlu Rusa. Linia 81 w obie strony kursować będzie ulicami Inflancką i Piaśnicką. Duże zmiany dotkną także linie 53, 54, 62 i 96, które zostaną skrócone i zamiast do dworca na rondzie Rataje dojadą jedynie do pętli Franowo.

- Mieszkańcom najbardziej nie podobał się pomysł likwidacji linii pośpiesznej A. Dużo osób zwracało także uwagę na fakt, że autobus linii 53 (trasa Franowo - Świątniczki) miałby kursować co 80 minut. To zdecydowanie za mało kursów w ciągu dnia - tłumaczy Cieloch. - Nie spodobała się także koncepcja skrócenia linii 53, 54, 62 i 96 do pętli Franowo.

Wśród propozycji Rady Osiedla Chartowo jest m.in. przekształcenie linii 54 i A w linię 45, która kursowałaby na trasie Spławie - os. Kopernika. - To kluczowy element kręgosłupa komunikacji miasta, linia tranzytowa przez całe centrum miasta łącząca dwie części Poznania - wyjaśnia Cieloch.

RO Chartowo proponuje też by połączyć linie 62 i 96 w linię 62, która woziłaby pasażerów na trasie Rataje Dworzec - Krzesiny. Propozycja zakłada także wydłużenie linii 81 do okolic os. Przemysława. - To umożliwiłoby nam zlikwidowanie linii 97.

- Poświęciliśmy sporo czasu, by merytorycznie podejść do sprawy. Nasza propozycja jest innowacyjna, oszczędna i praktyczna. Wypowiadali się nie tylko mieszkańcy, ale też eksperci od komunikacji miejskiej. Nasza propozycja jest kompleksowa i najlepiej byłoby, gdyby została przyjęta w całości - mówi Rafał Barbachowski, radny RO Chartowo.

Dokument przekazano już Zarządowi Transportu Miejskiego. - Czekamy na propozycje od różnych organizacji pozarządowych, czy np. rad osiedli - mówi Tomasz Łapszewicz z Organizacji Przewozów w ZTM Poznań. - Trudno w tej chwili powiedzieć, jakie zmiany miałyby być wprowadzone w stosunku do naszej koncepcji. Na pewno będziemy analizować wszystkie propozycje. Chcemy usłyszeć głos mieszkańców i na pewno weźmiemy go pod uwagę - kończy.

Propozycję RO Chartowo zobaczysz tutaj.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
0℃
Poziom opadów:
3.3 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
14.93 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro