Dach dworca inny niż na wizualizacji?
Poznaniacy obserwujący postęp prac na budowie nowego dworca Poznań Główny zwracają uwagę na wygląd dachu obiektu. - Szkło miało być położone do końca "ości", a górną ich część pokryto blachą - alarmują czytelnicy.
Od miesięcy budowę nowego dworca PKP śledzą tysiące poznaniaków. Z zainteresowaniem i krytycznym okiem spoglądają na postępujące prace. Są słowa zachwytu i pozytywne oceny wykonawców, ale też zdarzają się te mniej pochlebne - np. dotyczące zastosowania ruchomych schodów w obiekcie, ale tylko prowadzących w górę.
TriGranit, inwestor, w ubiegłym tygodniu przedstawił odpowiedzi na 10 najczęściej zadawanych pytań związanych z powstającym obiektem. Szczegóły tutaj. Poruszano wówczas kwestię ażurowego dachu, ale w kontekście zaślepiania "ości" na wzór przedstawiony na wizualizacjach.
Poznaniacy zainteresowany powstającym budynkiem zwracają jednak uwagę na blachę falistą, która pojawiła się na szczycie zamontowanych już "ości". - Na wszystkich wizualizacjach widać, że ażurowa konstrukcja wypełniona szkłem kończy się na samych końcach "ości", w miejscu gdzie "ości" schodzą się z płaską konstrukcją dachu pokrytą blachą - tłumaczy nasz czytelnik, J. - Z ostatnich zdjęć "wykonanych z lotu ptaka" wynika, że wykonawca skrócił ażurową konstrukcję o jakieś 5 metrów na całej długości dachu i pokrył go falistą blachą - dodaje. - Ażurowa konstrukcja wyraźnie zaczyna się w innym miejscu niż wynika to z wizualizacji i zapewne z projektu.
- Podkreślam, że wizualizacje to nie projekt wykonawczy i architektoniczny - mówi Przemysław Terlecki reprezentujący TriGranit. - Pierwsze wizualizacje powstawały dwa lata temu, kolejne - najświeższe w sierpniu i grudniu ubiegłego roku. To raczej artystyczna chęć przedstawienia idei obiektu, a nie odtwarzanie dokładnych detali - zauważa.
Zdaniem TriGranitu, ażurowy dach dworca będzie się różnił w minimalnym stopniu od tego z wizualizacji. - Blacha ułożona została na łączeniu "ości" z dalszą częścią dachu i tak zakłada projekt wykonawczy. Zapewniam, że dla osób korzystających z dworca nie będzie to stanowić żadnej różnicy. W tym miejscu zaplanowano podwieszany sufit - łączenia nie będzie więc widać.
Terlecki zapewnia, że blachy nie będzie widać ani z budynku, ani z mostu Dworcowego, czy placu przed obecnym dworcem PKP. - Jest widoczna tylko z lotu ptaka - kończy.
Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy Poznania Głównego.
Najpopularniejsze komentarze