Trasa na Franowo: nie tylko tunel i wiadukt
Tory pojawiające się w tunelu wybudowanym w ramach trasy tramwajowej na Franowo, a także nowo wybudowany wiadukt Chartowo wzbudzają ogromne zainteresowanie poznaniaków. Tymczasem w ekspresowym tempie postępują również prace na budowie zajezdni Franowo.
Trasa na Franowo
Każdego dnia na budowie trasy tramwajowej na Franowo przybywa kolejnych torów. Część z nich zamontowano już nawet w tunelu, który wybudowano w ramach nowej trasy. Tory, które jeszcze w ubiegłym tygodniu były poukładane wzdłuż budynku IKEA, obecnie są już przytwierdzone do podłoża.
Ze względu na mrozy wstrzymano obecnie prace związane z betonowaniem. Wykonawca zapewnia jednak, że czas nie jest marnowany. Przeprowadzane są obecnie prace możliwe w niższych temperaturach.
Trasa na Franowo będzie mieć 2,5 kilometra długości. Połączy pętlę na os. Lecha z zajezdnią Franowo. Na trasie pojawią się następujące przystanki: os. Lecha, ul. Piaśnicka, ul. Kurlandzka, Centrum Handlowe M1, ul. Szwajcarska i pętla Franowo. Koszt robót budowlanych to blisko 225 milionów złotych. Ponad 108 milionów na tę inwestycję wyłożyła Unia Europejska.
Które tramwaje pojadą nową trasą? Będą to linie nr 1, 11 i 16. Jedynka z Junikowa będzie przez Hetmańską i Chartowo docierać na Franowo. Jedenastka pojedzie z Piątkowskiej przez rondo Rataje i Kórnicką, a szesnastka z os. Sobieskiego przez most św. Rocha i Kórnicką na Franowo.
Wiadukt Chartowo
Pierwszą nitką nowo wybudowanego wiaduktu Chartowo mieliśmy pojechać już w miniony weekend. Ze względu na mrozy otwarcie trasy trzeba było przełożyć. - W przypadku wiaduktu do pracy przy betonowaniu będziemy mogli wrócić gdy termometry pokażą 0 stopni lub więcej. Na przygotowanie nitki wiaduktu do ruchu samochodów potrzebujemy 7 dni roboczych z temperaturą co najmniej w okolicach zera - wyjaśnia Gerard Masłowski z Infrastruktury Euro Poznań 2012. Po ułożeniu niezbędnej warstwy nawierzchni wiaduktu, będą po nim mogły jeździć samochody.
Zajezdnia Franowo
Coraz bardziej zaawansowane prace można zobaczyć na budowie zajezdni tramwajowej Franowo. Obiekt zyskał już sporą część dachu. Nawet mimo siarczystych mrozów można tu zobaczyć postęp w przeprowadzaniu inwestycji.
Nowa zajezdnia będzie mieć powierzchnię 17 hektarów, to więcej niż wszystkie istniejące obecnie zajezdnie w Poznaniu. W naszym mieście tory tramwajowe mają łączną długość 135 km. Tory na terenie nowej zajezdni będą stanowić 10% tej liczby.
Zmieści się w niej 100 tramwajów stacjonujących obecnie w innych częściach Poznania. Pierwsze z nich trafią do zajezdni już w lipcu. Koszt postawienia obiektu to ponad 200 milionów złotych.
Najpopularniejsze komentarze