Zimno? Na dworcu i tak stawiają dach

Utrzymujące się coraz większe mrozy wpływają na prace prowadzone na poznańskich budowach. TriGranit zapewnia, że nawet mróz nie wstrzyma prac przy montażu dachu. Kolejne gięte elementy pojawią się na konstrukcji w nocy.
- Mimo mrozu, który ogranicza niektóre prace związane np. z wylewaniem betonu, prace budowlane na nowym dworcu PKP będą prowadzone dalej według harmonogramu - zapewnia Przemysław Terlecki z TriGranitu.
- Na dzisiejszą noc planowane jest montowanie kolejnych stalowych, wygiętych w łuk elementów dachu. Cały czas montowane są też nowe elementy tzw. płaskiej części dachu, patrząc z Mostu Dworcowego na tyłach budynku - wyjaśnia. - Prace rozpoczną się około godziny 23.30 i potrwają mniej więcej do 4 rano - precyzuje.
Ażurowa konstrukcja dachu, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ma być gotowa w lutym.
Przypomnijmy, że wykonawca do EURO 2012 ma oddać do użytku część dworcową obiektu (dworzec kolejowy). Jak zapewnia TriGranit - wszystko wskazuje na to, że poznaniacy i kibice, którzy przyjadą do Poznania na Mistrzostwa Europy, będą korzystać z nowego dworca PKP.
Nowy dworzec będzie mieć trzy poziomy. Na pierwszym znajdzie się terminal autobusowy PKS na co najmniej 19 stanowisk (po EURO). Na parterze będą też biura i kasy biletowe dla autobusów. Powyżej powstanie hol główny dworca, do którego będzie można wejść także z Mostu Dworcowego. Wokół zostanie zbudowana nowa sieć drogowa z rondem. Na potrzeby jej powstania będzie trzeba podnieść poziom gruntu o 1,5 metra. Na Euro 2012 nowy dworzec będzie bezpośrednio połączony tylko z peronami 1, 2 i 3.
W drugiej połowie 2013 roku, a więc już po EURO 2012, zakończą się prace nad pozostałą, dużo większą częścią kompleksu. W bezpośrednim sąsiedztwie dworca powstanie bowiem Poznań City Center - centrum handlowe wraz z dworcem autobusowym.
W centrum handlowym ma działać około 240 najemców. Powstanie tu również parking Park & Ride na ponad 1500 miejsc. W kolejnych miesiącach wyremontowany ma być także stary budynek dworca. Pomieszczą się w nim biura albo hotel. Inwestor planuje odsłonić jego oryginalną, ceglaną fasadę. Tuż przed nią zostanie poprowadzona szklana kładka, prowadząca do peronów 4, 5 i 6 oraz Dworca Zachodniego i przystanku Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.