Reklama
Reklama

MPK: coraz więcej nowego taboru

Meteoryt jeszcze przed czyszczeniem fot. Jakub Marciniak

Poznańskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wciąż zyskuje nowe autobusy i tramwaje. Do Euro po naszym mieście będzie jeździć m.in. aż 45 nowych Solarisów Tramino.

Rok 2011 w poznańskim Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym to nie tylko remonty i oczekiwanie na ukończenie inwestycji komunikacyjnych takich jak m.in. budowa trasy tramwajowej na Franowo, przedłużenie PST do Dworca Zachodniego, czy przebudowa ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego. To także zyskiwanie nowoczesnego taboru.

Szukasz zawodu z przyszłością? Chcesz poznać ciekawych ludzi? Zapisz się na studia podyplomowe na kierunku Kosmetologia lub Dietetyka.
REKLAMA


- W 2011 roku zyskaliśmy 7 Moderusów Beta, 23 Solarisy Tramino, zmodernizowaliśmy Tatrę - wymienia pracownik MPK Poznań. - Dodatkowo zakończyły się dostawy 75 autobusów zamówionych w marcu 2010 roku. Mowa o niskopodłogowych pojazdach z klimatyzacją, monitoringiem i ekologicznymi silnikami, które kosztowały łącznie ponad 73 miliony złotych. - Zdecydowaną większość, bo blisko 60 milionów złotych, pokryło dofinansowanie unijne.

To nie wszystko. Pod koniec roku rozpoczęły się dostawy zamówionych przez MPK 26 minibusów. - Pierwsze już jeżdżą po Poznaniu. Ich koszt to 24 miliony złotych - wyjaśnia. Pozostałe z zamówionych minibusów będą trafiać do Poznania w najbliższym czasie.

Jeszcze przed Euro w Poznaniu pojawią się kolejne Solarisy Tramino. - Zamówiliśmy ich łącznie 45. 23 już mamy, czekamy na kolejne 22.

Tabor młodnieje, a stare pojazdy m.in. trafiają na złom. Już w połowie ubiegłego roku informowaliśmy, że MPK chce sprzedać 40 tramwajów typu 105N. Problemem jest bowiem brak miejsc do ich garażowania. Dodatkowo wzięto pod uwagę fakt, że porównując "stopiątki" z Helmutami - te pierwsze są dużo bardziej awaryjne. Przez kilka miesięcy nie znaleźli się chętni na nabycie 40-letnich pojazdów. - Kilka wagonów zostało już przeznaczonych na złom. Wcześniej wymontowano z nich wszystkie te elementy, które można ponownie wykorzystać.

Dostarczone w 2011 roku tramwaje i autobusy warte są kilkaset milionów złotych. Dzięki takim inwestycjom Poznań ma jeden z najmłodszych taborów w Polsce, a nawet Europie. Na kolejne tak duże zakupy trzeba będzie jednak poczekać. - Tramwaje i autobusy kupowaliśmy ze sporym dofinansowaniem z Unii Europejskiej. Teraz mamy czas, by przygotować kolejne projekty z myślą o wsparciu z UE. Będzie to możliwe dopiero w 2014 roku. Najbliższe dwa lata upłyną przede wszystkim na pracach m.in. w zajezdni tramwajowej na Franowie. Musimy przecież mieć miejsce na garażowanie nowoczesnych pojazdów.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

14℃
7℃
Poziom opadów:
1.6 mm
Wiatr do:
16 km
Stan powietrza
PM2.5
14.14 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.