Konsorcjum Marki Poznań: 21 firm współpracuje z miastem
21 firm rozpoczyna współpracę z miastem w ramach projektu Konsorcjum Marki Poznań. Kompleksowa kampania ma prezentować stolicę Wielkopolski jako miasto przedsiębiorcze.
Najpiękniejsze centrum handlowe na świecie - Stary Browar, największy w Polsce serwis aukcyjny Allegro, produkowane od 100 lat kremy Nivea, unikatowe meble VOX i niezwykła biżuteria W.Kruk - wszystkie te firmy działają w Poznaniu, o czym stolica Wielkopolski chce informować Polaków.
Aby osiągnąć sukces miasto ogłosiło przygotowało kampanię promocyjną projektu Konsorcjum Marki Poznań. Które firmy należą do konsorcjum? To Allegro, Apart, Poznańska Palarnia Kawy Astra, Bridgestone, GlaxoSmithKline, Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol, Komputronik, Lisner, Lorenz Snack - World, Port Lotniczy Poznań- Ławica, MAN, Międzynarodowe Targi Poznańskie, NIVEA, Piotr i Paweł, Solar, Solaris, Stary Browar, W.Kruk, Volkswagen, Meble VOX oraz Yes.
Przez kolejnych 12 miesięcy firmy wraz z miastem będą podejmować działania wzorując się choćby na Barcelonie, która już kilka lat temu zainicjowała współpracę z markami. - Jestem pewien, że skład Konsorcjum Marki będzie się regularnie powiększał. Powołując do życia Konsorcjum Marki, przecieramy szlak którym powinna podążyć Polska na arenie międzynarodowej. Inne Państwa jak np. Niemcy chętnie podejmują współpracę z markami - symbolami, dzięki którym podkreślają swoją tożsamość i cechy narodowe. Polska także ma takie marki. Cieszymy się, że tak wiele z nich ma siedzibę w Poznaniu - mówi Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.
Jak będzie wyglądać taka współpraca w Poznaniu? Jednym z działań jest sprzedaż rogali marcińskich przez Internet na portalu Allegro. Już wkrótce 10 marek z 21 weźmie udział w akcji Poznań Przyciąga Najlepszych fundując nagrody dla absolwentów szkół średnich. Firma Komputronik w swoich gazetkach (w sumie będzie ich 5 milionów) umieści logo Made in Poznań. Herbapol natomiast umieści na swoich samochodach logo projektu.
Ale to nie koniec. Już na początku listopada rozpocznie się kampania reklamowa konsorcjum. - Potrwa około 4 tygodni i rozpocznie się 31 października - mówi Jakub Król z Biura Promocji Miasta. - Nie podamy jeszcze konkretnych informacji na temat kampanii, trzeba na to poczekać do ostatniego dnia miesiąca - dodaje. - Zdradzę jedynie tyle, że kampania obejmować będzie prasę ogólnopolską, ogólnopolskie portale internetowe oraz szeroko rozumiany outdoor - kończy.
Przypomnijmy, że już w 2009 roku, gdy Poznań przystąpił do systematycznej budowy marki w ramach Strategii Promocji Marki Poznań, w mediach pojawiły się spoty promujące nasze miasto poprzez funkcjonujące w nim marki:
Podczas tegorocznej kampanii nie powstaną spoty reklamowe, które mogłyby się ukazywać w telewizji. Koszt kampanii poznamy w listopadzie.