Reklama
 Pogoda jutro  Pogoda Poznań
2 -3
Reklama
zakładka
POGODA
DZISIAJ
pogoda
0°C 1021 hPa
JUTRO
pogoda
2°C 1027 hPa
POJUTRZE
pogoda
1°C 1024 hPa
NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI

Dworzec Główny: peron 2 oddany do użytku

KaT
czwartek, 20.10.2011 r.
godz. 10.01

Zakończyły się prace przy przebudowie peronu drugiego na poznańskim Dworcu Głównym. Pasażerowie mogą z niego korzystać od tygodnia.

Okolice Dworca Głównego, a także sam dworzec to obecnie wielki plac budowy. Z jednej strony - przedłużenie trasy PST do Dworca Zachodniego, z drugiej - przebudowa peronów 1-3 oraz budowa nowego budynku dworca. Wszystkie inwestycje posuwają się do przodu. Najwięcej prac ma już za sobą PKP.


- W ubiegłym tygodniu oddano do użytku peron numer dwa na Dworcu Głównym - mówi Zbigniew Wolny, rzecznik PKP Zakład Linii Kolejowych. - To kolejny, po peronie trzecim element prowadzonej przez nas inwestycji. W tej chwili trwają prace na peronie pierwszym. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie natrafimy na żadne niespodzianki w ziemi, powinniśmy zakończyć przebudowę do końca roku. Koszt całej inwestycji to około 42 miliony złotych - kończy.

Równocześnie z przebudową peronów 1-3 trwają prace związane z budową nowego Dworca Głównego, czyli Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. - Większość prac odbywa się w nocy, aby maksymalnie ograniczyć utrudnienia w  kursowaniu pociągów pasażerskich, autobusów i samochodów - informuje TriGranit. - Montaż słupów prefabrykowanych do poziomu +1 jest przewidziany do końca października, według uzgodnionego z wykonawcą harmonogramu, w ilości 4-5 sztuk dziennie, co kilka dni. To mało efektowny dla obserwatorów etap budowy, bez którego nie da się jednak postawić budynku dworca, co zgodnie z harmonogramem planowane jest jeszcze jesienią tego roku - dodaje. Ażurowy dach dworca zamontowany zostanie w styczniu przyszłego roku.

Przypomnijmy, że we wrześniu Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania pokazywało poznaniakom „niedoróbki” peronu trzeciego Dworca Głównego. Zwrócono wówczas uwagę na: fazowaną kostkę brukową, która jest niewygodna dla niepełnosprawnych i osób podróżujących z torbami na kółkach, masywne elementy małej architektury, siermiężne betonowe słupy oświetleniowe, czy nieestetyczny system tablic kierunkowych. Pisaliśmy o tym tutaj.

Peron drugi został wykończony w ten sam sposób. Zobacz peron drugi:

Reklama