Poznański Kaleidoskop znów nominowany
Jury prestiżowego konkursu Klub Twórców Reklamy nominowało film promujący Poznań "Kalejdoskop" w kategorii Marketing Miejsc. Obraz ma szansę zdobyć już kolejną nagrodę, po drugim miejscu na berlińskim festiwalu The Golden Citygate.
Poznań zgłosił do konkursu Klub Twórców Reklamy nakręcony w 2010 roku spot wizerunkowy. Do realizacji filmu promocyjnego zaproszono utalentowanego reżysera młodego pokolenia Xawerego Żuławskiego, autora między innymi "Wojny polsko-ruskiej".
Żuławski spędził w helikopterze ponad 50 godzin kręcąc Poznań z lotu ptaka. Efektem pracy ekipy filmowej jest ponad 3-minutowy film ukazujący miasto w ujęciu kulturalnym, biznesowym, akademickim oraz rekreacyjnym. Spot wykorzystywany jest przez miasto w trzech różnych wersjach czasowych: 30 sek., 60 sek. oraz 3 minuty.
Pomimo trudności budżetowych władze miasta deklarują, że nie chcą zaniedbywać zewnętrznej promocji. - W kontekście zbliżającego się Euro 2012 Polska a w szczególności miasta gospodarze mają swoje 5 minut na promocję - mówi prezydent Ryszard Grobelny. - W Poznaniu wiemy jak je wykorzystać i konsekwentnie realizujemy założone cele - dodaje.
Klub Twórców Reklamy jest jednym z najważniejszych konkursów reklamy w Polsce. Od 2004 współpracuje z najbardziej prestiżowym konkursem reklamy na świecie Cannes Lions. W jego jury zasiadają najbardziej uznani specjaliści od marketingu w kraju.